چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵

فناوران یکی از شرکت‌های مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان موفق به طراحی و ساخت کیت تشخیص سرطان دهانه رحم شدند که به کمک آن راهکار ساده و دقیق تشخیص ویروس پاپیلومای انسانی یا HPV محقق می‌شود.

تشخیص سرطان دهانه رحم با کیت ساخت محققان کشور

سلامت نیوز:فناوران یکی از شرکت‌های مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان موفق به طراحی و ساخت کیت تشخیص سرطان دهانه رحم شدند که به کمک آن راهکار ساده و دقیق تشخیص ویروس پاپیلومای انسانی یا HPV محقق می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، گرچه دلیل قطعی بروز سرطان رحم، به عنوان دومین سرطان شایع در میان زنان، همچنان در پرده‌ای از ابهام قرار دارد، چک‌آپ سالانه و تست پاپ‌اسمیر از احتمال ابتلا به این بیماری و پیشرفت آن جلوگیری می‌کند.

متخصصان اصفهانی موفق شدند کیت تشخیص سرطان دهانه رحم تک مرحله‌ای یا همان "لیکوئید بیس سیتولوژِی" را با تکیه بر دانش‌بومی تولید کنند.

کیت لیکوئید بیس سیتولوژِی برای تشخیص HPV با فرمولاسیون جدید و متفاوتی تولید شده است. نمونه‌گیری با این کیت به سادگی و در یک مرحله، امکان تشخیص سرطان دهانه رحم را فراهم خواهد کرد.

این محصول برخلاف موارد مشابه دیگر، تک محلوله بوده و نیاز به محلول پاک کننده و لایه‌ساز ندارد و تنها با یک بار سانتریفیوژ، فاز سلولی آن جدا می‌شود.

این روش علاوه بر تسهیل مراحل نمونه‌گیری، امکان رشد قارچ و میکروب در محلول نمونه را از بین می‌برد. همچنین، افزون بر اینکه با فناوری داخلی و دانش بومی تولید شده است، در مقایسه با نمونه‌های خارجی، قیمت تمام شده پایین‌تری دارد و به صورت دستی و دستگاهی قابل استفاده است.

تاثیر گروهی از ویروس‌ها به نام ویروس پاپیلومای انسانی یا همان HPV، در بروز این سرطان غیر قابل انکار است و وجود برخی از این ویروس‌ها در نواحی آلت تناسلی انسان به مرور زمان می‌تواند سبب ایجاد تغییراتی در سلول‌های دهانه رحم و نهایتاً بروز سرطان شود، نکته حائز اهمیت برای خانم‌ها این است که سرطان رحم به صورت ناگهانی و یک شبه اتفاق نمی‌افتد. این مشکلات ممکن است در پی یک دوره چند ساله از التهابات به تغییرات خوش خیم و سپس بدخیم تبدیل شود.

با توجه به این نکات، انجام معاینات دوره‌ای ۶ ماه یک‌بار و همچنین انجام تست پاپ‌اسمیر یا تست سرطان دهانه رحم در فواصل زمانی که پزشک در نظر می‌گیرد، به شکل قابل توجهی از ابتلا به سرطان دهانه رحم خواهد کاست.

بر اساس اعلام روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، به عقیده بسیاری از متخصصین بهترین روش برای تشخیص سرطان رحم، انجام تست پاپ انکولوژی یا پاپ‌اسمیر است که در واقع برداشت نمونه از سلول‌های دهانه رحم است. این تست یک آزمون ساده سیتولوژی برای غربالگری و تشخیص سرطان دهانه رحم و همچنین ضایعات پیش سرطانی آن است و به دو روش معمولی (اسلاید) و پیشرفته (لیکوئید) انجام می‌شود.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha