سلامت نیوز : اغلب مادران در دوران بارداری، افزایش وزن دارند که این وزن در صورت تغذیه صحیح، باید طی مدت 5 تا 6 ماه پس از زایمان برطرف شود.
دکتر تیرنگ نیستانی، متخصص تغذیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، گفت: یکی از عوامل انباشت چربی در خانم ها حاملگی است. به طوریکه هر حاملگی حدود 6 تا 8 کیلوگرم اضافه بافت چربی ایجاد می کند.

نیستانی اظهار داشت: با توجه به اینکه اضافه وزن پس از بارداری اعتماد به نفس افراد را پایین می آورد، زنان سعی می کنند ظرف 5 تا 6 ماه پس از زایمان، به وزن قبل از بارداری بازگردند.

وی با بیان اینکه در دوران شیردهی مادران نباید بیش از یک چهارم نیاز معمول، یعنی حدود 2200 کیلوکالری را مصرف نمایند، افزود: این انرژی مورد نیاز با 2 لیوان شیر اضافی و یک واحد میوه جبران می شود.

وی با بیان اینکه اضافه وزن بر بهداشت روانی و اعتماد به نفس زنان اثر منفی می گذارد، خاطرنشان کرد: در دوران شیردهی، باید سعی شود انباشت چربی دور شکم و پهلو ظرف 5 تا 6 ماه از بین برود.

وی در پایان افزود: پس از گذشت زمان مشخص، این میزان چربی در بافت های بدن ماندگار می شود و فرد را مستعد اختلالات متابولیک از جمله افزایش قند و چربی می کند که به راحتی نمی توان به حالت طبیعی برگشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha