با گذشت یک شبانه روز از قتل طلبه روحانی مقابل مدرسه علمیه همدان سحرگاه دیروز قاتل فراری در مقابله مسلحانه با مأموران پلیس دو تن از آنان را با شلیک اسلحه کلاشنیکف زخمی کرد اما در جریان تیراندازی کشته شد.

قاتل مسلح پس از مجروح کردن 2مأمور پلیس کشته شد

سلامت نیوز:با گذشت یک شبانه روز از قتل طلبه روحانی مقابل مدرسه علمیه همدان سحرگاه دیروز قاتل فراری در مقابله مسلحانه با مأموران پلیس دو تن از آنان را با شلیک اسلحه کلاشنیکف زخمی کرد اما در جریان تیراندازی کشته شد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران ،حجت‌الاسلام مصطفی قاسمی 46ساله صبح روز شنبه هنگامی که از مدرسه حوزه علمیه آیت‌الله ملاعلی معصومی همدانی بیرون آمده بود ناگهان یک خودروی پژو 206 راهش را سد کرد و مردی مسلح با یک کلاشنیکف او را به گلوله بست و به ضرب دو گلوله وی را به قتل رساند. پس از فرار قاتل، پلیس خودروی او را از روی شماره پلاک اش شناسایی کرد و روشن شد این خودرو متعلق به برادر قاتل فراری است که توسط مأموران دستگیر شد و جست‌و‌جو‌ها برای یافتن عامل جنایت ادامه یافت.


سردار کامرانی صالح فرمانده انتظامی استان همدان گفت: با توجه به وضع خاص قاتل که دارای سابقه مختلف جنایی بود با دقت خاص جست‌و‌جوهای مأموران برای دستگیری او ادامه یافت تا اینکه ساعت 4 و 25 دقیقه صبح دیروز به فردی که در حال تردد در یکی از محله‌های شهر همدان بود ظنین شدند و به او دستور ایست دادند که در جریان این تعقیب و گریز روشن شد وی همان قاتل فرد روحانی است.

این جانی فراری که سلاح کلاشنیکف را در زیر کاپشن اش پنهان کرده بود آن را بیرون کشید و در جریان فرار از کوچه پس کوچه‌های شهر به سوی مأموران تعقیب‌کننده شروع به تیراندازی کرد که دو تن از مأموران زخمی شدند تا اینکه به ضرب گلوله پلیس نقش زمین شد و به قتل رسید.


در این درگیری که 20 دقیقه به‌طول انجامید، یکی از سربازان وظیفه از ناحیه کتف (بازوی سمت راست) و یک درجه دار انتظامی همدان از ناحیه پا مورد اصابت گلوله قرار گرفتند. این دو مأمور زخمی در بیمارستان بعثت شهر همدان بستری شدند که با توجه به سطحی بودن جراحت، حال عمومی آنها مطلوب و رو به بهبود است.


پس از هلاکت مجرم، مأموران علاوه بر سلاح کلاشنیکف چند خشاب پر از فشنگ هم از او به‌دست آوردند.براساس گزارش‌های پلیس مشخص شد این تبهکار دارای سوابق کیفری و تحمل سال‌ها زندان بوده و با حجت‌الاسلام «مصطفی قاسمی» در یک محله زندگی می‌کردند بنابراین همچنان پلیس در حال بررسی علت این واقعه است.


اشراف پلیس فتا به فضای مجازی
کامرانی صالح- فرمانده انتظامی استان همدان درباره انتشار تصاویرقاتل همراه با سلاح کلاشنیکف در اینستاگرام گفت: پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) اشراف کاملی به فضای مجازی دارد و متهم پس از ارتکاب جرم و دستگیری همدستانش توسط پلیس، اقدام به اطلاع‌رسانی از طریق شبکه‌های مجازی و انتشار تصاویری همراه با اسلحه در فضای مجازی کرده بود.در ضمن عوامل انتظامی پیش از درگیری با این قاتل، چهار تن از همدستان وی را شناسایی و دستگیر کرده‌اند و به  مراجع قضایی  تحویل داده‌اند.


روحانی به قتل رسیده امام جماعت مسجد «حاج کربلایی علی» معروف به «حاج کبلعلی» واقع در امامزاده عبدالله همدان و مسئول سابق کتابخانه مدرسه آیت‌الله «دامغانی» بود.

شب بعد از قتل برخی از افراد رابط با قاتل در شهر قروه برای گمراه کردن پلیس وانمود کرده بودند که قاتل به‌نام بهروز حاجیلویی در بین آنها حضور دارد که پس از دستگیری این گروه و بازجویی فنی روشن شد قاتل در مکانی دیگر مخفی شده است و دستگیرشدگان قصد داشتند کاری کنند قاتل بتواند به فرار ادامه دهد اما پس از دستگیری این گروه، پلیس موفق به شناسایی مخفیگاه قاتل شد تا اینکه در جریان تعقیب و گریز مسلحانه در کوچه پس کوچه‌های همدان با شلیک گلوله مأموران کشته شد.گزارش‌ها حاکی‌است چهار نفر از همدستان قاتل نیز تحویل مراجع قضایی شده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha