سلامت نیوز : 6  نفر از عوامل رها كردن بیماران یك بیمارستان دولتی در كشتزارهای اطراف تهران بازداشت شدند و دستور جلب متهم هفتم نیز صادر شده است.

عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران عصر امروز در گفت‌وگو با  فارس افزود: در ادامه تحقیقات مربوط به رها كردن 2 نفر از بیماران نیازمند درمان در كشتزارهای اطراف تهران توسط عوامل یك بیمارستان دولتی،‌ موضوع به صورت ویژه در دستور كار دادسرا قرار گرفت كه در این زمینه دو اقدام به موازات هم صورت گرفت.

وی گفت: در پی ارسال پرونده از دادگاه بخش آفتاب به دادسرای عمومی تهران، موضوع با دستور تحقیقات فوری جهت رسیدگی به دادسرای ناحیه 6 تهران ارجاع شد كه بازپرس این دادسرا هم تحقیقات خود را در این زمینه با حضور در بیمارستان فیروزگر شهرری كه بیماران یاد شده پس از رها شدن،‌در آنجا بستری شده بودند مراجعه و سوابق درمانی آنان را بررسی كرد.

دادستان تهران تصریح كرد: در این تحقیقات مشخص شد كه یكی از بیماران كه سن بالایی نیز داشت، پس از مدتی بستری در بیمارستان مذكور جهت نگهداری به یكی از مراكز بهزیستی منتقل شده است و بیمار دیگر نیز از بیمارستان ترخیص شده كه بازپرس با حضور در منزل بیمار یاد شده اظهارات وی را در این زمینه استماع كرد.

وی ادامه داد: حسب اظهارات نامبرده، وی كه برای درمان عفونت‌ پای خود به یك بیمارستان دولتی در تهران مراجعه كرده بود، پس از مدتی بستری از اورژانس به زیرزمین بیمارستان منتقل و روز بعد عوامل بیمارستان او را به همراه یك بیمار دیگر به وسیله یك دستگاه وانت مزدا در حالی كه آنها را در پتو پیچیده بودند قرار داده و در كشتزارهای حوالی تهران رها كرده‌اند.

جعفری دولت آبادی گفت: عصر دیروز نماینده ویژه‌ای از سوی دادستانی برای بررسی موضوع به بیمارستان دولتی كه بیماران یاد شده از آنجا منتقل شده‌ بودند، اعزام شده‌اند كه در تحقیقات انجام شده،‌ضمن جمع‌آوری ادله در خصوص سوابق بالینی آنان از جمله پرونده پزشكی نامبردگان، مشخص شد كه یكی از آنان در بیمارستان مذكور بستری بوده است.

وی ادامه داد: متعاقباً در تحقیقات بعدی مشخص شد كه 6 نفر از پرسنل این بیمارستان در رده‌های مختلف در این‌باره همكاری داشته‌اند كه بازپرس پرونده دستور بازداشت آنان را صادر كرد، ضمن اینكه دستور دستگیری متهم هفتم هم در این زمینه صادر شده است كه تلاش برای جلب وی ادامه دارد.

دادستان تهران افزود: از سوی دیگر رئیس بیمارستان دولتی یاد شده نیز روز جاری با ارسال شرحی به دادستان تهران، ضمن اذعان به بروز واقعه یاد شده، چند نفر از عوامل این بیمارستان را به عنوان افرادی كه به صورت خودسرانه یا احیاناً با تبانی با افراد دیگر اقدام به این عمل نموده معرفی و خواستار برخورد قانونی با آنان به اتهام سوءاستفاده از مقام و موقعیت و برهم زدن نظم عمومی شد.

جعفری دولت آبادی گفت: متأسفانه این اقدام علاوه بر جریحه‌دار كردن احساسات عمومی، باعث ایجاد خدشه در اعتبار مراكز درمانی كشور به خصوص در بخش دولتی شده است و همه آحاد جامعه و مسئولان به حق از دادستانی تهران انتظار دارند كه به شدت با عوامل چنین اقدامات برخورد قانونی شود و تحقیقات در مورد این پرونده همچنان ادامه دارد.

دادستان تهران همچنین درباره پرونده دیگری گفت: فردی به نام «ع.غ» نیز به اتهام نشر اكاذیب دستگیر شده است كه تحقیقات از وی ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha