سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه در کشور ۵۰ تا ۶۰ هزار معتاد متجاهر داریم، گفت: فقط ۱۵ هزار معتاد متجاهر در تهران است. اسکندر مومنی در همایش دبیران شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سراسر کشور که با حضور سردار اشتری فرمانده ناجا، نمکی وزیر بهداشت و حجت‌الاسلام منتظری دادستان کل کشور برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ این نشست دو روزه با هدف ارزیابی اقدامات و برنامه‌ریزی‌های لازم برای سال ۹۸ برگزار شده است و مسئولان استانی ستاد مبارزه با مواد مخدر برنامه‌ها را ابلاغ می‌کنند.

وجود ۶۰ هزار معتاد متجاهر در ایران

سلامت نیوز:دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه در کشور ۵۰ تا ۶۰ هزار معتاد متجاهر داریم، گفت: فقط ۱۵ هزار معتاد متجاهر در تهران است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ، اسکندر مومنی در همایش دبیران شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سراسر کشور که با حضور سردار اشتری فرمانده ناجا، نمکی وزیر بهداشت و حجت‌الاسلام منتظری دادستان کل کشور برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ این نشست دو روزه با هدف ارزیابی اقدامات و برنامه‌ریزی‌های لازم برای سال ۹۸ برگزار شده است و مسئولان استانی ستاد مبارزه با مواد مخدر برنامه‌ها را ابلاغ می‌کنند.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مهمترین برنامه برای سال ۹۸ موضوع معتادان متجاهر است که افزایش ظرفیت نگهداری و درمان این معتادان در دستورکار قرار گرفته و شرایط لازم مهیا شده است.

مؤمنی خاطرنشان کرد: با توجه به برخوردهایی که با معتادان متجاهر صورت گرفته است بسیاری از مردم مناطق درگیر با این معضل ابراز خوشحالی می‌کنند و این موضوع یک دغدغه جدی است.

وی گفت: در این نشست بحث و تبادل نظر در این خصوص صورت گرفته و شرایط اجتماعی برای درمان و بازپروری معتادان فراهم شده است. در طرح جدید مهارت‌آموزی را برای معتادان انجام می‌دهیم که حتماً شغلی یاد بگیرند و با خروج از کمپ‌های ترک اعتیاد بتوانند مشغول به کار شوند.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: باید در حوزه مواد مخدر اقدامات پیشگیرانه صورت گیرد؛ چراکه ما همسایه کشوری هستیم که ۱۰ هزار تن تولید مواد مخدر دارد و از زمان ورود آمریکایی‌ها به این کشور تولید مواد مخدر ۵۰ درصد بیشتر شده است.

مؤمنی تصریح کرد: طرح یاری‌گران را با مشارکت تمامی خانواده‌ها و مردم برای مبارزه با مواد مخدر ایجاد کردیم و در این خصوص کارهای مقدماتی صورت گرفته است.

وی با اشاره به این‌که مقابله به تنهایی ما را به جایی نمی‌رساند، اضافه کرد: کارهای فرهنگی و پیشگیرانه باید صورت گیرد و به زودی جزئیات این طرح را در زمینه مشارکت نهادها و مردم اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که با معتادان متجاهری که بیماری‌ های واگیردار دارند چه برخوردی خواهد شد، گفت:‌ این معتادان نیز قطعا تحت مداوا قرار می‌گیرند و امسال برای این موضوع تصمیم‌های جدی گرفته شده است.

مومنی درباره برخورد با مراکز غیرمجاز ترک اعتیاد افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی در این خصوص متولی هستند و هماهنگی‌های لازم با نیروی انتظامی برای برخورد با مراکز غیرمجاز انجام شده و به زودی با این مراکز برخورد خواهد شد.

وی درباره ترانزیت مواد مخدر از طریق راه‌های آبی کشور اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ جمهوری اسلامی در خط مقدم مبارزه بین‌المللی با مواد مخدر قرار دارد و در همه ابعاد این مبارزه ادامه خواهد داشت.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که چه تعداد معتاد متجاهر در کشور داریم، بیان کرد: بر اساس آمار در حال حاضر ۵۰ تا ۶۰ هزار معتاد متجاهر در کشور داریم که ۱۵ هزار معتاد در تهران است و ظرفیت‌های لازم در این خصوص فراهم شده و به زودی ظرفیت‌های نگهداری معتادان متجاهر در کشور افزایش خواهد یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha