چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶
کد خبر: 269818

نتایج یک تحقیق جدید نشان می دهد که ژن عامل ایجاد سطوح غیرعادی تستوسترون می تواند عامل اصلی ناباروری در زنان باشد.

ژن ناباروری زنان کشف شد

سلامت نیوز: نتایج یک تحقیق جدید نشان می دهد که ژن عامل ایجاد سطوح غیرعادی تستوسترون می تواند عامل اصلی ناباروری در زنان باشد.



به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا، مطالعه دلایل ابتلا به بیماری سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) که از هر 10 زن در سن باروری یک نفر به آن مبتلا است، نشان داد که دی.ان.ای حاوی سطوح بالای تستوسترون، نقش مهمی در ابتلا به این وضعیت ایفا می کند.


به گزارش روزنامه دیلی میل،سندرم تخمدان پلی کیستیک عامل اصلی ناباروری و ابتلا به دیابت نوع دو در زنان است.
این مطالعه که با همکاری محققان در شیکاگو و نیویورک انجام شده، اولین مطالعه از نوع خود است که از تجزیه تحلیل های ژنتیکی خانواده برای بررسی دلایل ابتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک استفاده می کند.


این وضعیت همچنین با افزایش وزن، افزایش رشد مو و بروز آکنه در زنان ارتباط دارد.
این تحقیق نشان داد، یک ژن دخیل در تولید هورمون مردانه به نام DENND1A ، نقش مهم در ابتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک در زنان ایفا می کند.
این کشف می تواند به ابداع روش های جدید برای درمان این اختلال منجر شود.


«آندرا دونایف» از دانشکده پزشکی «ایکان» در مونت سینای در نیویورک که ریاست این مطالعه را بر عهده داشت، گفت: سندرم تخمدان پلی کیستیک عامل اصلی ناباروری زنان است و با ابتلا به سایر مشکلات جدی سلامتی ارتباط دارد.
وی افزود: یافته های مطالعه آنها بینش های جدیدی در مورد مکانیزیم هایی ارائه می دهد که واریان ژنتیکی موجب ابتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک می شود.


این محقق خاطر نشان کرد که واریان ژنتیکی نادری که آنها کشف کرده اند، بهتر از واریان های رایج می توانند این وضعیت را پیش گویی کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha