دکتر فاطمه محرری عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: نشانه های پرخاشگری كودكان، لجبازی، کتک کاری، گاز گرفتن و خراب کردن اشیاء است كه با افزایش سن، پرخاشگری فیزیکی کاهش و پرخاشگری کلامی در کودکان افزایش می یابد.

سلامت نیوز : دکتر فاطمه محرری عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد  ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: نشانه های پرخاشگری كودكان، لجبازی، کتک کاری، گاز گرفتن و خراب کردن اشیاء است كه با افزایش سن، پرخاشگری فیزیکی کاهش و پرخاشگری کلامی در کودکان افزایش می یابد.

وی افزود: حفظ آرامش والدین، محروم سازی موقتی بلافاصله پس از پرخاشگری، آموزش روش های جایگزین به کودک (مانند نفس عمیق کشیدن و صحبت کردن) به جای پرخاشگری، آموزش روش های کنترل رفتاری به ویژه در کودکان 4 ساله بهترین راهکار برای مقابه با این پدیده رفتاری در کودکان است.

دکتر فاطمه محرری با اشاره به این که پرخاشگری در برخی کارتون ها ، فیلم ها و بازی های یارانه ای در افزایش پرخاشگری کودک تاثیرگذار است، اظهار داشت: والدین سعی کنند میزان استفاده از این وسایل را محدود و از روش های جایگزین و فعالیت های متنوع که کودک را مشغول می کند، استفاده کنند.

این فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان تصریح كرد: والدین تا حد امکان لوازم خاصی را که نمی خواهند کودک به آن ها دست بزند از دسترس او دور کنند و همچنین سعی کنند زمان های خوابیدن و غذا خوردن کودک را منظم كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha