پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶

به پیشنهاد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در جلسه هیات وزیران با موضوع افزایش مستمری‌های بازنشستگی، ازکارافتادگی و مجموع مستمری بازماندگان مشمولان قانون تامین اجتماعی که تا پایان سال ۹۷ برقرار شده است مطرح و تصویب شد.

تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

سلامت نیوز: به پیشنهاد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در جلسه هیات وزیران با موضوع افزایش مستمری‌های بازنشستگی، ازکارافتادگی و مجموع مستمری بازماندگان مشمولان قانون تامین اجتماعی که تا پایان سال ۹۷ برقرار شده است مطرح و تصویب شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه تعادل ،محمد شریعتمداری گفت: براساس مصوبه پایان سال ۱۳۹۷ شورای عالی کار و تصمیمات اتخاذ شده در سازمان تامین اجتماعی، هیات دولت افزایش مستمری ماهانه مستمری بگیران سازمان مذکور را مصوب کرد.

به گفته او، از یکم فروردین سال ۹۸ مستمری کلیه دریافت‌کنندگان حداقل مستمری به میزان یک میلیون و ۵۱۶ هزار و ۸۸۱ تومان (معادل ۳۶/۵درصد رشد نسبت به مستمری سال قبل) و برای سایر سطوح به میزان ۱۳ درصد مستمری آنان در پایان اسفند سال ۹۷ به علاوه مبلغ ثابت ۲۶۱ هزار و ۱۴۷ تومان افزایش می‌یابد.

شریعتمداری افزود: افزایش مستمری سایر افرادی که مستمری آنها به نسبت سنوات پرداخت حق بیمه برقرار شده است، به ترتیب براساس افزایش‌های مذکور و به نسبت سنوات پرداخت حق بیمه آنان محاسبه و پرداخت خواهد شد.

محمدحسن زدا، سرپرست سازمان تامین اجتماعی پیش از این در این باره توضیحاتی ارایه و درباره افزایش حقوق مستمری بگیران و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در سال جاری اظهار کرده بود:

دو گروه مستمری بگیر و بازنشسته داریم که حداقلی بگیران و سایر سطوح است. او همچنین گفته بود که برای حداقلی بگیران که قانون تعیین تکلیف می‌کند و طبق مصوبه شورای عالی ۳۶.۵ درصد به حقوق آنها اضافه می‌شود. به عبارتی دیگر افرادی که سال گذشته دریافتی شان یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بود امسال به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌رسد.

زدا با اشاره به میزان افزایش گروه دوم یعنی سایر سطوح درآمدی اظهار کرده بود: سایر سطوح درآمدی اشخاصی هستند که بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان دریافتی دارند.

با احتساب افزایش ۱۳ درصدی به علاوه ۲۶۱ هزار تومان نقد، اگر شخصی دریافتی‌اش دو میلیون تومان در سال گذشته بوده، امسال به دومیلیون و ۵۲۱ هزار تومان می‌رسد. اگر دریافتی شخصی سه میلیون تومان بوده به سه میلیون و ۶۵۱ هزار تومان می‌رسد و اگر چهار میلیون تومان بوده به چهارمیلیون و ۷۸۱ هزار تومان می‌رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha