یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد از فوت ناشی از غرق شدگی دختر 33ساله ای در رودخانه خرسان بویراحمد خبر داد.

سلامت نیوز: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد از فوت ناشی از غرق شدگی دختر 33ساله ای در رودخانه خرسان بویراحمد خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز، سید امان الله جهانبین در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: دختر جوان 33 ساله‌ای از اهالی روستای "پشت کوه زیرنا" دهستان زیلایی بخش مارگون از توابع شهرستان بویراحمد در رودخانه خرستان غرق شد.

وی اظهار کرد: در پی تماسی مبنی بر غرق شدن دختری جوان در رودخانه خرسان بلافاصله نیروهای امدادی به محل حادثه اعزام شدند که در این حادثه دختر جوان 33 ساله ای به علت حجم بالای آب در رودخانه غرق شد .

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: جسد این دختر روز جمعه غرق شده بود و تلاش مأموران انتظامی و نیروهای امدادی و محلی برای یافتن جسد او بی نتیجه بود تا اینکه روز شنبه، 14 اردیبهشت ماه توسط نیروهای محلی پیدا شد.

وی اضافه کرد: با توجه به افزایش بارندگی ها در ابتدای امسال و افزایش آب رودخانه ها و اینکه در آستانه فصل گرما قرار داریم مردم و خانواده ها مراقبت های لازم را بعمل آورند و مسئولان و متولیان امر نیز نسبت به ایمن سازی حریم رودخانه ها و نصب علائم هشدار دهند اقدام نمایند تا شاهد حوادث ناگوار غرق شدگی در رودخانه های استان نباشیم .

 4مورد فوت ناشی از غرق شدگی طی فروردین ماه سال 98 در پزشکی قانونی استان ثبت شده که از این تعداد 3 نفر مرد و یک نفر زن بودند.

13مورد فوت ناشی از غرق شدگی طی سال 97 و 12 مورد نیز طی سال 96 در استان داشتیم.

بر اساس آخرین سالنامه آماری سازمان پزشکی قانون کشور بطور میانگین تعداد فوت ناشی از غرق شدگی برحسب جمعیت در استان کهگیلویه و بویراحمد از میانگین کشور بالاتر بوده و در بین استانهای کشور رتبه نهم را داشتیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha