چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲

مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد از ثبت 761 مورد همسرآزاری و سه مورد کودک آزاری طی سال 97 در این استان خبر داد.

ثبت 761 همسر آزاری در کهگیلویه و بویراحمد

سلامت نیوز: مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد از ثبت 761 مورد همسرآزاری و سه مورد کودک آزاری طی سال 97 در این استان خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، کامروز امینی در جمع خبرنگاران افزود: طی سال 97 تنها سه مورد کودک آزاری در این استان پرونده تشکیل شده بود که کودک آزاری به آن معنا نبود بلکه از معلم شکایت کرده بودند.

وی اظهار کرد: 761 پرونده تحت عنوان همسر آزاری طی سال 97 در مراکز پزشکی قانونی استان تشکیل شد که از این تعداد 721 مورد مربوط به زنان و 40 مورد نیز مربوط به مردان بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: تشکیل این تعداد پرونده در سال 97 نسبت به سال قبل 7.64 درصد افزایش داشته است.

امینی تصریح کرد: 587 جسد را پزشکی قانونی استان طی سال 97 معاینه و جواز دفن برای آنها صادر کرد که از این تعداد 455 نفر مرد و 132 نفر زن بودند. معاینه این تعداد جسد نسبت به سال قبل 3.71 درصد افزایش نشان می دهد.

وی ادامه داد: بیشتر اجساد که به پزشکی قانونی ارجاع می شوند فوت های غیرطبیعی است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: بر اساس آخرین سالنامه آماری پزشکی قانونی کشور، استان کهگیلویه و بویراحمد در رابطه معاینات سرپایی نسبت به جمعیت رتبه اول را در بین استانهای کشور داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha