شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵
کد خبر: 271188

پرپشت کردن ابرو با روش هایی مانند هاشور و روشهای شیمیایی برای شما هزینه بسیاری دارد. اما نگران نباشید با کمی حوصله می توانید بین 4 تا 7 هفته ابرو های تان را پرپشت و زیبا کنید.

فرمولی برای پرپشت کردن ابروها

سلامت نیوز: پرپشت کردن ابرو با روش هایی مانند هاشور و روشهای شیمیایی برای شما هزینه بسیاری دارد. اما نگران نباشید با کمی حوصله می توانید بین 4 تا 7 هفته ابرو های تان را پرپشت و زیبا کنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مجله سیب سبز، برگرداندن ابروها به دوران نوجوانی و پرپشت کردن آنها، آرزوی بسیاری از خانم‌هاست. لکه‌های سفید پوست که از وسط ابروها دیده‌می شوند، برای بسیاری از خانم‌ها عذاب آور است. بعضی‌ها مدام مداد به دست جلوی آینه هستند تا این نقاط خالی را پر کنند و انواع سایه‌های ابرو را می‌توان در کیف آرایشی آنها دید. درست است که استفاده از لوازم آرایشی می‌تواند ابروهای شما را پرپشت کند اما استفاده طولانی مدت از این مواد شیمیایی، عوارضی را به همراه دارد.

می‌توان به تاتو و کاشت ابرو نیز پناه برد که هزینه خاص خودش را دارد. می‌توان از راه‌های ساده‌تری هم استفاده کرد و سراغ مواد طبیعی رفت. روغن‌های طبیعی که به سادگی در منزل یا مغازه نزدیک منزل وجود دارند، می‌توانند ابروهای شما را به دوران نوجوانی بازگردانند. فقط باید کمی حوصله کنید و درمان‌هایی که در اینجا برای‌تان آورده ایم قدم به قدم بخوانید و 4 تا 7 هفته صبر کنید تا ابروها دوباره جوانه بزنند. فراموش نکنید که ابروها نقش مهمی در چهره شما دارند. ابروهای خوش‌حالت می‌توانند، چشمان شما را زیباتر نشان داد و حالت چشمان شما را تغییر دهند.


پرپشت کردن ابرو با زیتون درمانی

احتمالا تا به حال زیاد درباره فواید روغن زیتون شنیده‌اید ولی شاید ندانید این روغن می‌تواند در رشد ابروهای شما نیز تاثیر داشته باشد. كافی است یك شیشه روغن زیتون بخرید؛ طریقه استفاده از آن نیز خیلی راحت است؛ مقدار بسیار كمی از آن را روی ریشه‌های قسمتی كه می‌خواهید رشد كند بمالید، البته حواس‌تان باشد كه فقط روی قسمت‌های خالی و جاهایی كه می‌خواهید مو رشد كند روغن بگذارید، استفاده از یك گوش پاك‌كن می‌‌تواند بسیار كمك كنند. باشد، بعد موهای ابرو را با یك مسواك مخصوص شانه كنید. توصیه می‌شود هر شب این كار را انجام دهید و صبح روغن‌ها را بشویید.

برای پرپشت کردن ابرو، موی ابرو را تقویت کنید

شاید جالب باشد بدانید وازلین ماده دیگری است كه می‌تواند در رشد ابروها موثر باشد. استفاده از وازلین نیز تقریبا همانند روغن زیتون است با این تفاوت كه شاید مجبور باشید 2بار در روز از آن استفاده كنید. البته روغن زیتون رشد ابروها را سریع‌تر می‌كند ولی وازلین بیشتر روی ضخامت موی ابروها تاثیر دارد و آن‌ها را ضخیم‌تر می‌كند و در نتیجه ابروها پرتر به‌نظر خواهند رسید. وازلین بیشتر برای كسانی مناسب است كه ابروهای باریك را ترجیح می‌دهند ولی دوست دارند ابروهای‌شان پر و یكدست به‌نظر برسد.

ابرو های تان را نازک کاری نکنید

بسیاری از متخصصان زیبایی اعتقاد دارند كه زیاد برداشتن ابرو با موچین می‌تواند به مرور ابروهای شما را بسیار كم كند به همین دلیل اگر می‌خواهید دوباره ابروهای گذشته خود را به‌دست بیاورید قبل از هركاری موچین و بند را دیگر كنار بگذارید، باید از كندن موها دست بكشید تا ابروها فرصت داشته باشند كم‌كم رشد كنند.

شانه ابرو را فراموش نکنید

موادی وجود دارند كه هم می‌توانند موی ابروها را ضخیم كنند و هم سرعت رشد آن‌ها را افزایش دهند؛ روغن كرچك از همین‌ گونه مواد است یعنی مجموعه‌ای از خواص روغن زیتون و وازلین را دارد، كافی است مقدار خیلی كم از آن را روی ریشه ابروها بمالید و كمی ماساژ دهید و بعد ابروها را با مسواكی شانه كنید. حواس‌تان باشد، فقط روی ابروها را با این روغن ماساژ دهید چون اگر به‌طور مداوم این روغن روی قسمتی از پوست بریزد ممكن است دچار مشكل موی زائد بشوید.

فرمولی برای پرپشتی ابرو

زمانی كه ابروها مجدد شروع به رشد می‌كنند كاملا بستگی به‌علتی دارد كه موی ابروها از دست رفته‌اند؛ اگر فقط به‌دلیل موچین و تیغ، موی ابروهای خود را از دست داده‌اید،  می‌توانید انتظار داشته باشید در عرض 2 هفته مجدد شروع به رشد كنند‌، البته اگر زیاد ابروها را با تیغ بزنید یا منطقه خاصی را مرتب با موچین بردارید دیگر نباید انتظار داشته باشید كه زود رشد كنند اما اگر به خاطر بیماری خاصی ابروهای‌تان را از دست داده باشید احتمالا به این زودی‌ها ابروها رشد نخواهند كرد و حتی شاید نیاز به راهكارهای درمانی هم باشد. اگر هم به خاطر استرس ابروها ریخته باشند باید اول به نوعی عامل استرس را در خود از بین ببرید تا دوباره ابروها به حالت اول بازگردند.

مکمل بخوریم؟

اگر دوست دارید ابروهای‌تان سریع‌تر رشد كنند باید ویتامین‌های بیشتری به بدن‌تان برسانید. مولتی ویتامین‌هایی وجود دارند كه می‌توانند رشد موهای بدن را افزایش دهند و سطح هورمون‌های بدن را در حد نرمال نگه دارند، مثلا می‌توانید با خوردن روزانه كپسول ویتامین‌ E می‌تواند كمك فراوانی بكند. البته ویتامین‌های B3، A و C هم می‌توانند بسیار موثر باشند. علاوه بر این‌ها ویتامین6 B هم می‌تواند در تقویت موها، پوست و ناخن‌ها تاثیر بسزایی داشته باشد، مصرف روزانه ویتامین ب‌كمپلكس كه حاوی 100 میلی‌گرم 6 B  باشد می‌تواند بسیار موثر باشد.

مراقب آهن‌تان باشید

با آزمایش خون میزان آهن و كاركرد تیروئید خود را چك کنید. آهن در فرآیند رساندن اكسیژن به سلول‌ها نقش دارد و اكسیژن از مواد مهمی است كه به رشد موها كمك می‌كند، خوردن غذاهای حاوی آهن یا قرص‌های آهن می‌تواند بسیار كمك‌‌كننده باشد.

طریقه استفاده از مداد ابرو

اگر می‌خواهید برای بهتر مدل دادن ابروهای‌تان از مداد استفاده كنید اول از همه باید مطمئن شوید كه رنگ مداد با ابروهای شما هماهنگی كافی دارد و به‌خوبی با رنگ موهای شما تركیب می‌شود در غیر این‌صورت ابروهای شما را مصنوعی نشان می‌دهد، علاوه بر این‌ها حواس‌تان باشد، مداد نوك مناسبی داشته باشد. اول از همه از ضخیم‌ترین جای ابرو، كنار بینی شروع كنید؛ با زدن ضربه‌های مختصر با مداد روی قسمت‌های خالی؛ ابروی‌تان را پر كنید، بعد با نوك انگشت آرام از ضخیم‌ترین جای ابرو روی ضربه‌های مداد بكشید تا رنگ آن را پخش كرده و حالتی طبیعی به ابروها بدهید.

ابرو های تان را ماساژ دهید


با یك برس مخصوص، ‌ابروها را در جهت رویش موها شانه كنید، علاوه بر این می‌توانید با نوك انگشت‌ها با حركاتی دوار به سمت گوشه‌های صورت، قسمت ابروها را با روغن بادام ماساژ دهید، ‌می‌توانید این كار را 2 بار در روز انجام دهید. بهتر است اجازه دهید روغن بادام حداقل 15 دقیقه روی ابروها باقی بماند و بعد صورت را بشویید. روغن بادام سرشار از ویتامین‌ E، كلسیم،  ویتامین D و منیزیم است كه همه این مواد می‌توانند به رشد ابروها كمك كنند.

ماینوکسیدیل بزنیم؟

برای رشد موی ابروها، روزانه از محلول 5 درصد ماینوكسیدیل استفاده كنید؛ به این روش كه روزی یك‌بار مقداری از این ماده را روی خط ابرو بمالید،  پیشنهاد می‌شود ماینوكسیدیل را با گوش پاك‌كن به ابروها بزنید كه مبادا روی قسمت‌های دیگر پوست سرایت كند. حواس‌تان باشد كه قطع یك‌باره این ماده می‌تواند موجب ریزش بیشتر ابروها شود. این روزها مواد تقویتی بسیاری برای ابرو در داروخانه‌ها موجود است كه استفاده از  آن‌ها تاثیر زیادی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha