شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹
کد خبر: 271217

معاون برنامه‌ریزی، مدیریت و توسعه منابع سازمان بیمه سلامت گفت: منابع مالی کشور محدود است و در شرایط فعلی چاره‌ای جز مدیریت بهینه منابع و مصرف وجود ندارد.

نظام سلامت چاره‌ای جز مدیریت منابع ندارد

سلامت نیوز:معاون برنامه‌ریزی، مدیریت و توسعه منابع سازمان بیمه سلامت گفت: منابع مالی کشور محدود است و در شرایط فعلی چاره‌ای جز مدیریت بهینه منابع و مصرف وجود ندارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سازمان بیمه سلامت، شاهرخ رامزی درباره مدیریت منابع در نظام سلامت افزود: به هر حال با توجه به محدودیت‌های منابع، باید برای مدیریت منابع قدم برداشته شود و دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های دولتی باید این اقدام را آغاز می‌کردند؛ چرا که نمی‌توان بدون توجه به منابع کشور، تولید هزینه شود و بدهی ایجاد کرد.

وی ادامه داد: مدیریت منابع به معنی محدود کردن ارائه خدمات سلامت به مردم نیست، بلکه به معنای هزینه کرد بهینه منابع بر اساس راهنماهای بالینی و در چهارچوب نظام ارجاع و جلوگیری از هدر رفت منابع با شناسایی و ممانعت از تقاضای القایی در دریافت خدمات است.

 رامزی بیان کرد: در همه کشورهای دنیا خدمات سلامت در چهارچوب تعریف شده ارائه می‌شود و بیمه‌ها ملزم به اجرای این چهارچوب‌ها هستند. با این معنی که نظام‌های سلامت تعهدی ایجاد نمی‌کنند که سازمان‌های بیمه‌گر درمانی مجبور به پرداخت هزینه‌هایی شوند که خارج از چهارچوب‌های تعریف شده است.

معاون برنامه‌ریزی، مدیریت و توسعه منابع سازمان بیمه سلامت اظهار کرد: به هر حال خدمات سلامت به هیچ عنوان محدود نمی‌شود و مدیریت منابع به معنی محدودیت در ارائه خدمات نیست.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha