رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیروی انتظامی گفت: مرکز پایش فضای مجازی برای مقابله با قاچاق کالا و ارز به زودی راه اندازی می شود تا پلیس در راستای تدابیر رهبر معظم انقلاب برای تشدید مبارزه با قاچاق در فضای مجازی احاطه بیشتری داشته باشد.

فضای مجازی برای مقابله با قاچاق پایش می شود

سلامت نیوز: رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیروی انتظامی گفت: مرکز پایش فضای مجازی برای مقابله با قاچاق کالا و ارز به زودی راه اندازی می شود تا پلیس در راستای تدابیر رهبر معظم انقلاب برای تشدید مبارزه با قاچاق در فضای مجازی احاطه بیشتری داشته باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ،سرهنگ سهراب بهرامی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا در ارتباط با تدابیر رهبر معظم انقلاب در تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز و برنامه های پلیس مبازره با قاچاق کالا و ارز، افزود: مقرر شده است تا این پلیس در گمرکات کشور برای همکاری با سازمان های متولی به منظور پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز مستقر شود.


وی ادامه داد: تمرکز بر مقابله با قاچاق سازمان یافته و افزایش کشفیات محموله های کالاهای با ارزش بالای 500 میلیون تومان نسبت به وضعیت سال 97، تمرکز بر شناسایی و انهدام شبکه های قاچاق، تعامل و همکاری با دستگاه های متولی، همکاری در ماموریت های مبارزه با قاچاق کالا و ارز به منظور همسوسازی و هم افزایی توان عملیاتی، آسیب شناسی و ارایه راهکارهای اجرایی به منظور تصمیم سازی برای مسئولان ذی ربط اقتصادی از دیگر برنامه های آینده این پلیس برای مقابله با قاچاق کالا و ارز است.


بهرامی، شناسایی بسترهای شکل گیری قاچاق کالا، هم افزایی توان عملیاتی پلیس مبارزه با قلاچاق کالا و ارز با استفاده از ظرفیت های پلیس گمرک در شناسایی و انهدام شبکه های کلان قاچاق، پیگیری و اصلاح قانون امور گمرکی برای شفافیت و تسهیل در مقابله با قاچاق کالا و ارز، بهره گیری از تجارب کشورهای موفق در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز با برگزاری جلسات مشترک و بازدیدهای میدانی و ارتقا سطح دانش تخصصی کارکنان را از دیگر برنامه های آینده این پلیس برشمرد.

* کشف محموله های کلان و سازمان یافته
رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز آگاهی نیروی انتظامی به کشف محموله های کلان و سازمان یافته در مبارزه با قاچاق کالا و ارز اشاره کرد و از رصد 42 درصدی تعداد پرونده های متشکله کلان خبر داد.


سرهنگ بهرامی اشاره ای به آمار کشف محموله های کلان و سازمان یافته نکرد و گفت: تغییر رویکرد مقابله با قاچاق کالا از سنتی به سیستمی با بهره گیری از سامانه های کنترلی در پایش محموله های جاده ای از اقدامات مهم پلیس در مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.


وی، اجرای طرح های عملیاتی سراسری، منطقه ای و استانی در راستای تشدید مقابله با قاچاق کالا را از دیگر اقدامات پلیس در راستای تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز عنوان کرد.

* استقرار پلیس در مبادی مجاز رسمی
رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز آگاهی نیروی انتظامی افزود: همچنین در راستای اجرای فرمان مقام معظم رهبری و دستور رئیس جمهوری، طرح استقرار نیروی انتظامی در مبادی مجاز رسمی برای پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز اجرا می شود تا در پیشگیری از ورود قاچاق بهتر و موثرتر اقدام کنیم.


بهرامی به فعالیت های آموزشی مبارزه با قاچاق اشاره کرد و افزود: 6 مرحله کارگاه آموزشی تخصصی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با حضور کارکنان رده های اجرایی و نشست های منطقه ای از فعالیت های آموزشی نیروی انتظامی برای مقابله با قاچاق کالا و ارز نیز برگزار شد.

* ابلاغ شیوه نامه حمل و نگهداری دام زنده به استان ها
رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز آگاهی نیروی انتظامی گفت: طی چندین مرحله، تشدید اقدامات کنترلی برای جلوگیری از خروج کالاهای رسمی به استان ها و شیوه نامه ضوابط اختصاصی حمل و نگهداری دام زنده به استان های سراسر کشور با موضوع ماده 2 دستورالعمل تبصره 4 الحاقی ماده 18 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ابلاغ شد.


سرهنگ بهرامی اضافه کرد: همچنین موانع و مشکلات وضعیت رسیدگی به پرونده های قاچاق دام و کالاهای اساسی احصا و به مراجع رسیدگی کننده اعلام شد.وی تاکید کرد: اقدام عملیاتی و کنترلی به منظور جلوگیری از خروج کالاهای اساسی در استان های مرکزی و مرزی نیز تشدید شد.

* رفع تشریفات زائد اداری در صادرات و واردات کالا
رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز در ارتباط با انتظارات پلیس از سایر دستگاه ها برای تسهیل مبارزه با قاچاق کالا و ارز، گفت: تشریفات زائد اداری در سیستم صادرات و واردات کالا در کشور به منظور ترغیب فعالان اقتصادی به واردات و صادرات قانونی باید رفع شود.


سرهنگ بهرامی اضافه کرد: همچنین باید زیرساخت و بسترهای مناسب برای اجرای کامل مفاد قوانین فراهم و خلأهای قانونی رفع شود، اشتغال مولد و بازار کار به ویژه در مناطق مرزی به منظور کاهش انگیزه ارتکاب قاچاق فراهم و فرایند گردش پول و کالا در کشور به منظور امکان رصد آنها شفاف شود و نیز احکام قضایی متناسب صادر و قضات به مستندات موجود در پرونده ها توجه کنند.


رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز اضافه کرد: بستر لازم برای رهگیری کالاها در نظام توزیع برای کنترل فرآیند تولید تا توزیع ایجاد شود و از تولیدات داخلی حمایت هدفمند صورت گیرد.


سرهنگ بهرامی، مشارکت اجتماعی در تبلیغات همه جانبه برای پیشگیری و مقابله با جرایم اقتصادی و هدفمند کردن امر مبارزه در دستگاه های متولی را از دیگر انتظارات پلیس در مبارزه با قاچاق کالا و ارز برشمرد.


در راستای تحقق شعار امسال با عنوان «رونق تولید» و تدبیر مقام معظم رهبری بر تشکیل پلیس امنیت اقتصادی و بنا بر حساسیت و اولویت موضوع اقتصاد کشور، پلیس امنیت اقتصادی با هدف پیشگیری و مقابله با جرائم اقتصادی تشکیل شد و این وظیفه خطیر را به عهده گرفت. پلیس امنیت اقتصادی اکنون به عنوان تخصصی ترین و اصلی ترین واحد رسیدگی به جرائم اقتصادی در سطح کشور فعالیت خود را آغاز کرده است و پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز به عنوان یکی از زیرمجموعه های این پلیس فعالیت می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha