یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳
کد خبر: 271315

متخصصان پوست با هشدار نسبت به خطرات استفاده از لاک های ژله ای اعلام کردند که استفاده از این لاک ها، می تواند خطراتی را مانند ابتلا به عفونت، پیری پوست و سرطان پوست به دنبال داشته باشد.

خطرات استفاده از لاک های ژله ای

سلامت نیوز:  متخصصان پوست با هشدار نسبت به خطرات استفاده از لاک های ژله ای اعلام کردند که استفاده از این لاک ها، می تواند خطراتی را مانند ابتلا به عفونت، پیری پوست و سرطان پوست به دنبال داشته باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،لاک های ژله ای فوایدی نسبت به لاک های معمول دارند و آن این است که براق هستند، پوسته پوسته نمی شوند و دوام بیشتری نسبت به لاک های معمولی دارند؛ لاک های ژله ای بطور معمول تا یک ماه دوام می یابند.


اما مطالعات انجام شده بر روی لاک های ژله ای نشان داده است که استفاده از این لاک ها خطراتی نیز به دنبال دارند که از جمله آنها می توان به خطر ابتلا به عفونت، پیری پوست و سرطان پوست اشاره کرد.


با این حال تعداد مطالعات انجام شده بر روی این لاک ها کم است و علت آن نیز تا اندازه زیادی به دلیل روش های مختلف زدن این لاک ها در آرایشگاهای مختلف است.


لاک های ژله ای بر روی ناخن با استفاده از لامپ های ال.ایی.دی خشک می شوند؛ این لامپ ها اشعه های یو.وی.ای (UVA) منتشر می کنند.
اشعه های یو.وی.بی (UVB)می توانند همانند نور خورشید باعث سوختگی شوند اما اشعه UVA به نوعی باعث پیری و آسیب پوستی و ابتلا به سرطان می شود.
اما محققان خاطر نشان کردند که اطلاعات آنها در زمینه خطر ابتلا به سرطان پوست بر اثر قرار گرفتن در معرض نور خورشید است نه قرار گرفتن در معرض لامپ های ال.ایی.دی که در فاصله های زمانی مختلف یکبار در سال، یک بار در طول زندگی، یک بار در ماه و یا دو هفته ای یکبار در معرض پوست دست قرار می گیرند.
آنها همچنین متذکر شدند که ارائه اطلاعات دقیق در مورد اندازه خطر استفاده از لاک های ژله ای به دلیل روش های مختلف استفاده از این لاک ها در آرایشگاه های مختلف و متفاوت بودن فاصله زمانی استفاده از این ژل ها میسر نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha