دکتر نمکی حتما میداند که دوران بگم بگم ها تمام شده و اظهارات بدون ارائه سند و مدرک به مردم مصداق تشویش اذهان عمومی است و مردم دیگر بدون مدرک حرفی را باور ندارند و علاوه بر این مسئولینی که سالها دلسوزانه در جهت خدمت به مردم گام برداشته اند و مرتکب خلافی نشده اند هم دچار یاس و ناامیدی میشوند .

امضاهای طلایی که سرنوشت وزیر بهداشت را مشخص میکند

سلامت نیوز*زهرا سادات خوشحالی: از زمانیکه وزیر بهداشت از وجود رانت در سازمان غذا و دارو خبر داد و اعلام کرد که برای برچیده شدن بساط رانت و امضاهای طلایی حتی حاضر است شخصا در سازمان غذا و دارو مستقر شود زمان زیادی نمیگذرد.

مسئله به اندازه ای برای او مهم است که وقتی به او هشدار میدهند هم میگویدکه اصلاً من برای نام شهرت نیامده‌ام. من برای این آمدم که بدنام شوم و می‌دانم کجا آمده‌ام. من یک رسالت دارم و یکی از رسالت‌هایم این است که پاکسازی را باید نهادینه کنم.

اما نحوه اعلام این به اصطلاح رانت،فساد و یا .... متاسفانه با استعفای مسئولین سازمان غذا و دارو بخصوص دکتر عبده زاده که واکنش بسیاری از فعالین حوزه دارو،انجمنها و تشکلها را به همراه داشت وارد مراحل پیچیده تری شد و سوالات بیشماری که برای افکار عمومی بوجود آمد و در مقابل پاسخهایی داده شدکه نه  تنها قانع کننده نیستند بلکه حتی ضد و نقیض هم هستند.

مثلا رئیس سازمان غذا و دارو معتقد است در این سازمان رانت وجود ندارد بلکه در برخی موارد عدم شفافیت را داریم. عدم شفافیت‌های بیرونی، به برخی سوء‌تفاهمات دامن می‌زند. تمامی امضاهای سازمان توسط کمیسیون‌ها و کمیته‌ها انجام می‌شود و در واقع دست یک نفر نیست و کمیسیون‌ها و کمیته‌ها باید برای صدور مجوز ورود کالاها تصمیم‌گیری کنند.

دیروز رئیس روابط عمومی وزارت بهداشت هم در توضیح اینکه اصلا امضاهای طلایی چه هستند به سلامت نیوز  تاکید کرد که امضای طلایی به این معناست که در فرایند صدور مجوز ساخت یا واردات و هر نوع مجوزی،فرایندها به گونه ای باشد که برخی منتهی شود به امضاهایی که چون همه فرایند موکول به آن شده، ماهیت طلایی پیدا می کند.

دکتر جهانپور مشکل را در فرایندهایی میبیند  که لزوما به معنای این نیست که افراد ممکن است متخلف باشند ولی اصل بر این است که در پیشگیری از وقوع اقداماتی که به نوعی بی انضباطی مالی یا بی انضباطی اداری محسوب می شود قبل از آن اصلاح فرایندها صورت گیرد که این فرایندها وابسته و منتهی به امضاهای طلایی نشود. این چیزی است که مورد توجه وزیر بهداشت قرار گرفته است و البته اگر افرادی هم در هر جایی از سیستم باشند که در جهت اصلاح این فرایندها بخواهند توقف، تاخیر یا تعلل ایجاد کنند قاعدتا وزیر بهداشت آنها را هم خطاب قرار داده است.»

اما وزیر بهداشت همچنان بر بر وجود امضای طلایی در این سازمان اصرار دارد و میگوید : هنوز در سازمان غذا و دارو امضای طلایی داریم. برخی می‌توانند از رانت استفاده کرده و کار خود را جلو انداخته و کار دیگران را عقب بیندازند.

مسئولین سابق سازمان غذا و دارو هم که حتی حاضر به انجام مصاحبه با سلامت نیوز نیستند و هنوز مساله در هاله  ای از ابهام مانده و مشخص نیست بالاخره امضای طلایی چیست و منظور وزیر بهداشت از بیان این مساله به صورت عمومی چه بوده؟اشکال در فرآیندهاست یا اشخاص؟

در حالیکه وزیر همچنان مدارک لازم را برای اقناع افکار عمومی منتشر نکرده و مساله دارد به سمت بگم بگم هایی میرود که در ادبیات سیاسی ایران زمان محمود احمدی نژاد باب شد و هیچ گاه هم اثبات نشد.

وزیر بهداشت که میگوید برای شهرت نیامده و میخواهد پاکسازی را نهادینه کند حتما میداند همین سخنرانی های در پرده بیشترین آسیب را به وجه ی او میرساند.

دکتر نمکی حتما میداند که دوران بگم بگم ها تمام شده و اظهارات بدون ارائه سند و مدرک به مردم مصداق تشویش اذهان عمومی است و مردم دیگر بدون مدرک حرفی را باور ندارند و علاوه بر این مسئولینی که سالها دلسوزانه در جهت خدمت به مردم گام برداشته اند و مرتکب خلافی نشده اند هم دچار یاس و ناامیدی میشوند .

علاوه بر این سرمایه گذارانی در این حوزه اگر وجود داشته باشند دیگر حاضر نیستند که با سازمانی که متهم به فساد و رانت است کار کنند و این چرخه معیوب معلوم نیست تا کجا ادامه دار میشود .آنچه مشخص است این است که بدون انتشار سند و ارائه مدرک تنها مردم متضرر میشوند و بس.

 *سردبیر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha