سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹
کد خبر: 271440

متخصص تغذیه گفت: افراد کم خون می‌توانند از گوشت شتر مرغ در سحر استفاده کنند، همچنین سعی کنند غذاهای برنجی و مصرف انواع خورشت‌ها را کاهش دهند.

تغذیه مناسب برای افراد «کم خون» در وعده سحری

سلامت نیوز:متخصص تغذیه گفت: افراد کم خون می‌توانند از گوشت شتر مرغ در سحر استفاده کنند، همچنین سعی کنند غذاهای برنجی و مصرف انواع خورشت‌ها را کاهش دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،سید ضیا‌ءالدین مظهری متخصص تغذیه  درباره تغذیه مناسب در ماه مبارک «رمضان» توضیح داد: بهترین نوشیدنی برای روزه داران در این ماه آب است و فقط باید به این نکته توجه کنیم که آب مصرفی زیاد سرد نباشد و در هنگام افطار هم بهتر است شیر کم چرب با خرما استفاده شود.

وی با بیان اینکه استفاده از شیر ولرم در زمان افطار توصیه می‌شود گفت: توجه داشته باشید مواد سرد یا نوشیدنی‌های سرد معده را تحریک می‌کنند و همچنین تشنگی را نیز از بین نمی‌برند.

مظهری افزود: اگر بخواهیم از یک نوشیدنی مفید دیگر نام ببریم شربت آبلیمو گزینۀ مناسبی است. شربت باید از لیموی تازه و شکر یا عسل خیلی کم تهیه شده باشد به دلیل اینکه شکر باعث ترشح انسولین می‌شود و مواد قندی در خون کاهش می‌یابد در نتیجه در میان روز باعث کمتر شدن قندخون و به وجود آمدن ضعف در بدن می‌شود.

متخصص تغذیه و رژیم درمانی در خصوص تغذیۀ افراد کم‌خون گفت: افراد کم خون می‌توانند از گوشت شتر مرغ در سحر استفاده کنند همچنین سعی شود غذاهای برنجی و مصرف انواع خورشت‌ها را هم کاهش دهند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا اهدای خون در ماه مبارک رمضان ضرری برای افراد دارد توضیح داد:  اهدای خون نه تنها ضرری ندارد بلکه باعث نو شدن سلول‌های خون می‌شود. تنها باید دقت کرد که این میزان خون کم شده از حجم مایعات بدن، جبران شود. اگر افراد پس از افطار، خون دهند می‌توانند با استفاده از آب، میوه و سبزی این کمبود را جبران کنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha