عضو دفتر بهبود سلامت جامعه در توصیه به روزه داران مبتلا به بیماری های کلیوی، گفت: این افراد باید به مقدار زیادی از سبزیجات و میوه های پر آب از جمله هندوانه مصرف کنند.

توصیه های روزه داری به بیماران خاص/قهوه و چای را حذف کنید

سلامت نیوز:عضو دفتر بهبود سلامت جامعه در توصیه به روزه داران مبتلا به بیماری های کلیوی، گفت: این افراد باید به مقدار زیادی از سبزیجات و میوه های پر آب از جمله هندوانه مصرف کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،پریسا ترابی،  در خصوص تغذیه سالم در ایام ماه مبارک رمضان، افزود: روزه داران باید در این ایام نسبت به وجود تنوع و تعادل در برنامه غذایی خود دقت کنند و از گروه میوه‌ها، سبزیجات، لبنیات و در کنار آن غلات، گوشت و تخم مرغ استفاده کنند.

وی ادامه داد: توصیه می‌شود مصرف برخی مواد غذایی به ویژه در سحر محدود شود و غذاهای چرب، سرخ کرده و شور که موجب تشنگی می‌شوند، استفاده نشود. به علاوه مصرف نوشابه‌های گازدار که سبب سو هاضمه و کاهش اشتها می‌شوند نیز در افطار و سحر به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

ترابی در توصیه به بیماران خاص نیز عنوان کرد: تمامی افرادی که دارای بیماری‌های خاص از جمله بیماری‌های قلبی، کلیوی، قند و فشار خون هستند ابتدا باید با نظر پزشک روز بگیرند و در صورت موافقت پزشک ابتدا باید ساعات مصرف داروهای خود را تنظیم کند.

وی افزود: برخی بیماری‌ها مانند بیماری‌های کلیوی نیاز به مصرف زیاد دارند و به دلیل طولانی بودن ساعات روز به گرمای هوا این افراد حتماً باید با نظر پزشک روزه بگیرند.

ترابی تاکید کرد: افرادی که مبتلا به سنگ کلیه، نارسایی یا هر نوع بیماری کلیوی هستند، در صورت روزه داری باید نسبت به مصرف مایعات، میوه و سبزی‌های پر آب همچون هندوانه توجه زیادی داشته و در فاصله افطار تا سحر به مقدار زیاد از این مواد استفاده کنند.

عضو دفتر بهبود سلامت جامعه با بیان اینکه به طور کلی یک فرد بزرگسال نیاز به ۸ تا ۱۰ لیوان آب در روز دارد، اظهار داشت: این آب می‌توانند از آب خورشت، عرقیجات، شربت‌ها، میوه‌ها و سبزی‌ها تأمین شود و در ایام ماه مبارک رمضان نیز روزه داران به منظور پیشگیری از کاهش آب بدن باید نسبت به مصرف تمامی این مواد توجه کنند.

ترابی توصیه کرد: مصرف برخی نوشیدنی‌ها از جمله قهوه و چای چه در حالت عادی و چه در ایام ماه مبارک رمضان توصیه نمی‌شود زیرا این نوشیدنی‌ها به دلیل ادرارآور بودن موجب دفع آب از بدن می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha