طبق نتایج یک مطالعه جدید، تنها چند کیلو اضافه وزن در دوره نوجوانی می تواند موجب افزایش احتمال ابتلا به بیماری قلبی در بزرگسالی شود.

پسران نوجوان چاق با ریسک بالای بیماری قلبی در بزرگسالی مواجه اند

سلامت نیوز:طبق نتایج یک مطالعه جدید، تنها چند کیلو اضافه وزن در دوره نوجوانی می تواند موجب افزایش احتمال ابتلا به بیماری قلبی در بزرگسالی شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، در این مطالعه محققان دانشگاه گوتنبرگ سوئد حدود ۱.۷ میلیون مرد سوئدی را که در سنین ۱۸ تا ۱۹ سال بین سال‌های ۱۹۶۹ تا ۲۰۰۵ در خدمت سربازی ثبت نام کرده بودند را بررسی کردند. این افراد به مدت ۴۶ سال تحت نظر بودند.

در طول مدت پیگیری وضعیت این مردان، حدود ۴۵۰۰ نفر مبتلا به بیماری قلبی «کاردیومیوپاتی» تشخیص داده شدند. این بیماری یک مشکل غیرمتداول در ماهیچه قلب است که می‌تواند منجر به نارسایی قلبی شود. میانگین سنی تشخیص این بیماری در افراد ۴۵.۵ سال بود.

محققان دریافتند مردانی که در نوجوانی لاغر بودند (شاخص توده بدنی کمتر از ۲۰) با ریسک کمتر ابتلاء به کاردیومیوپاتی روبرو بودند. اما این ریسک با افزایش وزن بیشتر می‌شد. شاخص توده بدنی (BMI) 30 یا بالاتر چاقی تلقی می‌شود.

محققان دریافتند مردان دارای شاخص توده بدنی ۳۵ و بالاتر در دوره نوجوانی ۸ برابر بیشتر با احتمال ابتلاء به کاردیومیوپاتی در دوره بزرگسالی مواجه هستند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha