سلامت نیوز :علیرضا مصداقی نیا معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی ایران اعلام كرد، تا پایان برنامه پنجم توسعه، كل جمعیت كشور زیر پوشش شبكه سلامت قرار می گیرد.
 
دكتر مصداقی نیا در گفت وگو با ایرنا گفت: تحقق این شاخص مهم سنجش بهداشت و سلامت كشور، با اجرایی شدن كامل نظام ارجاع بیمار و پزشك خانواده در كشور امری بدیهی است.
وی افزود: با تكمیل شبكه سلامت، هر شهروند ایرانی اعم از روستایی و شهری یك پرونده پزشكی در نظام سلامت خواهد داشت و به این ترتیب مدیریت مشكلات و مسایل حوزه بهداشت و درمان در سراسر كشور تسهیل خواهد شد.
وی تشریح كرد: با تكمیل شبكه سلامت كشور هر 10 هزار نفر در قالب یك تیم سلامت مدیریت خواهند شد.
وی، مهم ترین چالش حوزه بهداشت و سلامت كشور در مقطع كنونی را ناهمخوانی هزینه ها با بهره وری دانست و تاكید كرد: با تكمیل شبكه سلامت این نقیصه نیز تا حد زیادی رفع خواهد شد.
معاون بهداشتی وزیر بهداشت با بیان این مطلب كه پیشگیری اولویت اصلی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكی در زمینه تامین سلامت شهروندان است، گفت: یكی از ابزارهای اصلی موفقیت در زمینه پیشگیری از بیماری ها، خانه ها و مراكز بهداشتی است.
وی با بیان این مطلب كه ایران در زمان حاضر از نظر شاخص های بهداشت و سلامت در زمره كشورهای نخست منطقه قرار دارد، افزود: خانه ها و مراكز بهداشت، نقش مهمی در ارتقای سطح بهداشت جامعه و تضمین سلامتی هموطنان مان ایفا می كنند.
وی اظهار داشت: هر چند سال گذشته با حمایت همه جانبه وزارتخانه، دانشگاه‌های علوم پزشكی و استانداران كشور تعداد خانه ها و مراكز بهداشت در روستاها و شهرها به جای خوبی رسید، اما هنوز تعداد آنها كم است.
مصداقی نیا اضافه كرد: پارسال در مجموع یك هزار و 250 خانه بهداشت در روستاهای مناطق مختلف كشور ایجاد شد كه دستاورد بزرگی در زمینه كمك به تامین بهداشت مردم محسوب می شود.
وی در خصوص وضعیت بهداشت در روستاها و شهرهای كشور نیز اظهار داشت: در زمان حاضر وضعیت بهداشت روستاها به دلیل كوچك تر بودن اجتماعات آنها و دسترسی راحت تر به امكانات پزشكی و بهداشتی بهتر از شهرها است.
مصداقی نیا به همراه وزیر بهداشت برای انجام سفر چهار روزه كاری در مسكو به سر می برد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha