چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۹
کد خبر: 271602

طبق مطالعه ای جدید، پر کردن بشقاب با مواد غذایی فرآورده شده باعث می شود افراد بیشتر به خوردن تشویق شوند و اضافه وزن پیدا کنند.

مواد غذایی پردازش شده عاملی برای افزایش وزن

سلامت نیوز: طبق مطالعه ای جدید، پر کردن بشقاب با مواد غذایی فرآورده شده باعث می شود افراد بیشتر به خوردن تشویق شوند و اضافه وزن پیدا کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، مواد غذایی فوق العاده پردازش شده به محصولاتی که تمایل به انجام چندین مراحل تولید را دارند و شامل مواد تشکیل دهنده ای هستند که از تولید صنعتی بدست می آیند مانند روغن های هیدروژنه، مواد طعم دهنده و …. گفته می شود.

در مطالعه ای که شامل ۲۰ داوطلب سالم بود حدود یک ماه در آزمایشگاه مریلند انجام شد. در این آزمایش تمام وعده های غذایی افراد برای آنها آماده می شد. به شرکت کنندگان به طور تصادفی برای دو هفته رژیم غذایی فرآورده های فوق العاده پردازش شده یا حداقل غذا پردازش داده شده داده شد و پس از آن دو هفته دیگر به رژیم مخالف منتقل شدند.

محققان دریافتند که وقتی افراد در رژیم غذایی فوق العاده پردازش شده بودند، روزانه بیش از ۵۰۰ کالری بیشتر غذا مصرف می کردند. علاوه بر این، شرکت کنندگان حدود ۲ پوند (۰٫۹ کیلوگرم) اضافه کردند. در حالی که  در رژیم غذایی دیگر، حدود ۲ پوند از دست دادند.

اگر چه این مطالعه جدید کوچک بود، اما نتایج حاصل از این آزمایش محکم کنترل شده نشان داد که اختلاف واضحی بین دو رژیم غذایی وجود دارد. غذاهای فرآوری شده باعث می شوند شخص کالری بیش از حد مصرف کند و وزن خود را افزایش دهد.

در ادامه محققان نتیجه گرفتند: محدود کردن مصرف مواد غذایی فرآوری شده ممکن است یک راهبرد موثر برای پیشگیری و درمان چاقی باشد.

محققان اظهار داشتند که غذاهای فرآوری شده تمایل به نرمی و راحت جویده شدن دارند، به همین علت غذا سریعتر خورده می شود و موجب افزایش میزان مصرف غذا می شود.

منبع: www.livescience.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha