صلحبانان سازمان ملل متحد حافظان افراد بی دفاع در مقابل خشونت

سلامت نیوز:دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی صلحبانان، 29 می 2019 برابر با 8 خرداد ماه جاری گفت صلحبانان هر روزه از مردان، زنان و کودکان در مقابل خشونت، بیشتربه قیمت به خطر انداختن جان شان حفاظت می کنند.

به گزارش سلامت نیوز متن کامل پیام آنتونیو گوترش به شرح زیر است:
امروزبیش از یک میلیون مرد و زنی را ارج می نهیم که از زمان نخستین مأموریت حفظ صلح در 1948به عنوان صلحبانان ملل متحد خدمت کرده اند.
ما خاطره­ بیش از سه هزار و 800 پرسنلی را گرامی می داریم که جانشان را در این راه از دست داده اند .


ما نسبت به 100 هزار صلحبان غیر نظامی، پلیس ونظامی که امروزه در سراسر جهان در حال خدمت هستند و به کشورهای این زنان و مردان شجاع و متعهد که در این امر مشارکت می کنند، عمیق ترین قدردانی مان را ابراز می داریم.


امسال، مصادف است با  بیستمین سال از زمانیکه شورای امنیت دستورنخستین ماموریت حفظ صلح برای حفاظت از غیر نظامیان را صادر کرد. 
صلحبانان هر روزه از مردان، زنان و کودکان در مقابل خشونت، بیشتربه قیمت به خطر انداختن جان شان حفاظت می کنند.


با همین روحیه، در این روز جهانی، برای نخستین بارنشان "سروان امبایه دیاگنه" برای شجاعتی استثنایی هدا می گردد.


ما به سرباز چانسی چیتت از کشور مالاوی ادای احترام می کنیم  که در جمهوری دموکراتیک کنگو حین خدمت در تلاش برای نجات همقطاری صلحبان جان خود را از دست داد.


ماموریت حفظ صلح ملل متحد یک سرمایه گذاری حیاتی برای صلح و امنیت جهانی است.


اما نیازمند تعهد قدرتمند بین المللی است.


به این دلیل است که ابتکار "اقدام برای حفظ صلح" را معرفی کردیم تا عملیات ما را قدرتمند تر و ایمن تر کند، به گونه ای که برای آینده مناسب باشد.


برای میلیون ها نفری که در سرتاسر جهان تحت تاثیر مخاصمه هستند، حفظ صلح نیاز و امید است. اجازه دهید با هم برای هرچه موثرتر کردن حفظ صلح برای حفاظت از مردم و پیشبرد صلح همکاری کنیم.
سپاسگزارم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha