بیش فعالی شایعترین بیماری روانی در بین کودکان به شمار می رود و در آینده کودک نیز تأثیر گذار است.

سلامت نیوز :بیش فعالی شایعترین بیماری روانی در بین کودکان به شمار می رود  و در آینده کودک نیز تأثیر گذار است.

دکتر عبداللهیان دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد  ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: عدم تمرکز بر روی مسائل درسی و نوشتن تکالیف، سخت گوش کردن به مدت طولانی و نشستن سرکلاس، تنوع طلب و پرجنب و جوش از علائم بیش فعالی است و کودکان بیش فعال با این‌كه هوش خوبی دارند، ممكن است پیشرفت درسی خوبی نداشته‌ باشند.

وی افزود: كودكان بیش فعال نمی‌توانند روی یك هدف خاص متمركز شوند، بدون این كه به آینده رفتارشان فكر كنند دست به عمل می‌زنند و بسیار پر تحرك‌تر از بچه‌های معمولی‌اند، خیلی زود از كاری خسته می‌شوند و در نوشتن و رنگ كردن نقاشی‌ها مشكل دارند، اغلب اشتباهات زیادی می‌كنند كه ناشی از بی‌توجهی و كم دقتی آن‌هاست.

دکتر عبداللهیان مسائل وراثتی و ضربه‌ به مغز را از جمله دلایل بروز بیش ‌فعالی در كودكان برشمرد و گفت: كودكی كه می‌تواند با رشد عادی به فرد مفیدی در جامعه تبدیل شود ممكن است در اثر بی توجهی و درمان نشدن به یك شخصیت ضد اجتماع و منزوی تبدیل شود.  

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در این بیماری شیوه درمان مبتنی بر درمان دارویی برای افزایش توجه و تمركز كودكان در كنار استفاده از روش‌های روان شناختی و آموزش والدین است.

وی بر اهمیت نحوه برخورد و رفتار والدین با این كودكان تأكید كرد و گفت: اساس كار داروها افزایش انتقال دهنده عصبی به نام دوپامین است كه در بخش‌های قدامی مغز موجب افزایش تمركز و حواس می‌شود.

وی خاطر نشان كرد: 50 درصد كودكان بیش فعال علایم بیش فعالی را در بزرگسالی هم دارند و علایم این بیماری در بزرگسالی به صورت شخصیت‌های عجول، عصبی، كم تحمل و تنوع طلب بروز می‌كند، اما معمولا با افزایش سن این حالات كاهش می‌یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha