شنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸
کد خبر: 272376

نکته کلیدی این است که بفهمید آیا با یک مشکل یکباره سروکار دارید یا اینکه نعوظ کمتر از حد ایده آل در حال تبدیل شدن به یک اتفاق عادی است که می تواند ناشی از یک مشکل سلامتی، یک مشکل رابطه یا چیز دیگری باشد که باید حل شود. ترکیبی از صحبت کردن با شریک زندگی خود، ایجاد چند تغییر در سبک زندگی و ایجاد عادات جدید ممکن است کمک کند.

10 راه ساده برای داشتن نعوظ قوی در مردان

سلامت نیوز: تنها 20 درصد مردان بین 40 تا 59 سال  در اغلب اوقات می توانند نعوظ خود را به اندازه کافی نگه دارند که برای یک رابطه جنسی مناسب باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلث لاین ، آلت تناسلی حساس ترین بخش بدن مدران است. می تواند در مواقع نامناسب عکس العمل نشان دهد ولی زمانی که لازم است جا خالی کند.

اغلب مردان می دانند که آلت تناسلیشان در هر بار نعوظ به درستی کار نمی کند. بر اساس مطالعه منتشر شده در مجله پزشکی آمریکا، 85 درصد مردان بین 20 تا 39 سال می گویند که همیشه یا تقریبا همیشه می توانند نعوظ خود را نگه دارند ولی 15 درصد مردان مشکلات زیادی با نعوظ دارند. همان مطالعه نشان داد که تنها 20 درصد مردان بین 40 تا 59 سال  در اغلب اوقات می توانند نعوظ خود را به اندازه کافی نگه دارند که برای یک رابطه جنسی مناسب باشد.

چه چیزی باعث نعوظ ضعیف می شود؟

نعوظ ضعیف می تواند توسط عوامل مختلفی ایجاد شود که برای هر فردی متفاوت است. بسیار مهم است که به آنچه در دنیای شما می گذرد توجه کنید: از نظر شخصی، حرفه ای و فیزیکی، و به این فکر کنید که چگونه می تواند بر زندگی جنسی شما تأثیر بگذارد.

چه زمانی باید با پزشک تماس بگیرید؟

نگران  کلی درباره نعوظ دارید
قادر به ایجاد یا حفظ نعوظ نیست
استرس یا نگرانی در مورد عملکرد جنسی خود دارید
سطح پایین تستوسترون نیز می تواند بر عملکرد جنسی شما تأثیر بگذارد.

در صورت مشاهده هر یک از موارد زیر به پزشک مراجعه کنید:

کاهش حجم مایع منی
ریزش غیر طبیعی مو
خستگی مداوم
اگر به سختی تمرکز می کنید
مشکل با حافظه 
از دست دادن توده عضلانی
تجمع غیر طبیعی چربی به خصوص در قفسه سینه (ژنیکوماستی)
پزشک می‌تواند آزمایش‌های خونی را تجویز کند و در صورت نیاز، درمان را توصیه کند. 


گرچه شما هرگز نمی توانید پیش بینی کنید که آلت تناسلی شما چگونه رفتار خواهد کرد ولی گام هایی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا مطمئن شوید در زمان لازم یک نعوظ سالم و قوی داشته باشید.

 

نعوظ قوی مردان با رفتن به باشگاه

به گفته دکتر رایان برگلند، متخصص اورولوژی در کلینیک کلیولند، جریان خون سالم و قوی کلید داشتن یک نعوظ قوی است و هیچ چیز مانند ورزش هوازی ( کاردیو ) نمی تواند گردش خون را بهبود دهید. ورزش هوازی نه تنها اندام شما را متناسب نگه می دارد بلکه اکسید نیتریک موجود در بدن را خارج کرده و به بهبود نعوظ کمک می کند.

با این که دویدن به نفع شما است ولی بهتر است از دوچرخه سواری دوری کنید. دوچرخه سواران استقامتی که مدت زمانی طولانی روی زین دوچرخه می نشینند به دلیل ضعیف شدن عضلات کف لگن مشکلات بیشتری با نعوظ دارند.


 

برای داشتن نعوظ قوی مردان سیگار را کنار بگذارید

در مطالعه ای که در دانشگاه کنتاکی انجام شد محققین درمورد زندگی جنسی مردان شرکت کننده پرسیدند و خواستند موفقیتشان را ار 1 تا 10 امتیاز دهید. متوسط پاسخ مردان سیگاری 5 و و غیر سیگاری ها 9 بود.

دکترایروین گلدشتاین متخصص اورولوژی در مرکز پزشکی دانشگاه بوستون می گوید : سیگار کشیدن علاوه بر ایجاد آسیب در رگهای خونی به بافت آلت تناسلی هم آسیب رسانده و انعطاف پذیری آن را کاهش داده و از کشیده شدن آن جلوگیری می کند.


 

برای داشتن نعوظ قوی مردان قهوه بنوشید

نوشیدن قهوه واقعا می تواند به عملکرد آلت تناسلی شما کمک کند. مطالعه ای که در مرکز علوم بهداشتی دانشگاه تگزاس در هوستون انجام شد نشان داد افرادی که مصرف کافئینشان به اندازه 2 تا 3 فنجان قهوه در روز است کمتر از اختلال نعوظ رنج می برند.


 

وازکتومی برای نعوظ قوی مردان

اگر دیگر نمی خواهید فرزندی داشته باشید می توانید از وازکتومی استفاده کیند. به گفته پروفسور کارن دوناهی ، ترس از بچه دار شدن می تواند یکی از عوامل اختلال نعوظ باشد و زمانی که از این مسئله خطری احساس نکنید از نظر روانی نعوظ بهتری را تجربه خواهید کرد.


 

برای داشتن نعوظ قوی خیانت نکنید

مشکلات اختلال نعوظ برای مردانی که خیانت می کنند رایج تر است. معمولا پزشکان از افرادی  که برای اختلال نعوظ مراجعه می کنند می پرسند که آیا رابطه ای خارج از ازدواجشان دارند که اغلب پاسخشان مثبت است. خیانت باعث می شود هنگامی که همراه همسرتان هستید احساس گناه داشته باشید و همین عذاب وجدان منجر به اختلال نعوظ خواهد شد.


 

مراقب رژیم غذاییتان باشید

داشتن دیابت سریع ترین روش برای از دست دادن نعوظ است.

بیش از 50 درصد مردان مبتلا به دیابت دچار ناتوانی جنسی می شوند. دیابت تخریب عروض را تسریع می کند و انتقال خون و پیام های عصبی را کند می کند و منجر به ناتوانی جنسی خواهد شد.

استراحت و رعایت سخت رژیم غذایی بهترین راه برای پیشگیری از دیابت و کنترل دیابت است. اگر دچار دیابت شده اید باید همیشه قند خون خود را چک کنید.

مردانی که در کنتر قند خودنشان دقت نمی کنند 70 درصد بیشتر از دیگران دچار اختلال نعوظ می شوند.


 

تاکسی نگیرید

پیاده روی را شروع کنید. در یکی از تحقیقات اخیر محققین متوجه شدند مردانی که روزانه فقط 2 مایل پیاده روی می کنند مشکلات نعوظشان نصف می شود. به گفته دکتر گلدشاین ، 20 دقیقه دویدن آهسته یا نیم ساعت ورزش سنگین هم می تواند همین اثر را بگذارد. هرچه بیشتر ورزش کنید دیواره عروق خونی سالم تر مانده و انعطاف پذیری و نعوظ آلت تناسلی بهتری را تجربه خواهید کرد.


 

زیاد خمیازه کشیدن

تا جایی که به بدن شما مربوط می شود خمیازه کشیده ونعوظ با هم در ارتباطند.

هر دو توسط ماده ای شیمیایی به نام اکشید نیتریک کنترل می شوند که در مغزآزاد می شود و به نورون هایی که دهان و تنفس را کنترل می کنند یا به سمت عروق خونی که آلت تناسلی را تغذیه می کنند فرستاده می شو. گاهی اوقات هم هر دو کار را با هم انجام می دهد. به همین دلیل یک خمیازه بزرگ می تواند باعث ایجاد لرزه در آلت تناسلی شود. ما توصیه نمی کنیم که پیشنوازی را با خمیازه و دهان باز انجام دهید ولی باید به خودتان اجازه دهید که در طول روز که  احساس خستگی می کنید خیازه بکشید این کار به مسیرهایعصبی که منجر به نعوظ قوی می شوند کمک خواهد کرد.


 

برای داشتن نعوظ قوی خوب بخوابید

آلت تناسلی شما بیشتر از آنچه تصورش را می کنید به خوابیدن شما نیاز دارد. هز شبی که می خوابید حدود 3 تا 5 ساعت نعوظ دارید که به تثویت عروق خونی شما کمک می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • درب ضد آب ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    10 0
    خیلی ممنون مفید بود
  • علی ر IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    0 0
    بسیاراموزنده بود