یکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶
کد خبر: 272758

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی ایران با اشاره به این‌كه ۷۰ درصد مبتلایان به شانه خشك یا یخ‌زده زنان هستند، گفت: این بیماری بین سنین40 تا ۶۰ سالگی اتفاق می‌افتد و با صدماتی كه به حركات چرخشی شانه آسیب می‌زند ارتباطی ندارد و در اكثر بیماران از طریق رادیوگرافی با اشعه ایكس تشخیص داده نمی‌شود .

سلامت نیوز:عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی ایران با اشاره به این‌كه ۷۰ درصد مبتلایان به شانه خشك یا یخ‌زده زنان هستند، گفت: این بیماری بین سنین40 تا ۶۰ سالگی اتفاق می‌افتد و با صدماتی كه به حركات چرخشی شانه آسیب می‌زند ارتباطی ندارد و در اكثر بیماران از طریق رادیوگرافی با اشعه ایكس تشخیص داده نمی‌شود .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،دكتر علی‌اكبر خورسندی، اظهار كرد: دوره كامل بیماری حدوداً باید یك سال به طول بیانجامد ولی در حقیقت این بیماری قادر است بیمار را به مدت سه سال با ایجاد سختی و ناراحتی در طول دوره‌های طولانی درگیر سازد، علاوه بر این عود مجدد بیماری به ندرت مشاهده می‌شود.


وی تاكید كرد: آرتروسكوپی (روشی جراحی برای درمان التهاب یا آسیب مفاصل) در درمان شانه خشك اهمیت دارد كه می‌تواند باعث یك بهبود اولیه در بیمار شود. شانه یخ‌ زده، یك بیماری خود كنترل شده است كه اغلب با گذشت زمان و درمان‌های طبی بهبود می‌یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha