بیشتر خانم‌ها عادت دارند فقط در صورتی به خودشان برسند که به مهمانی دعوت شده باشند یا در جمع قرار بگیرند؛ در حالی که شیکترین خانم‌ها می‌دانند که آراستگی و زیبایی چیزی نیست که فقط به بیرون محدود شود .

چطور در خانه به خودمان برسیم؟ 4 کار مهم که نباید فراموش شود

سلامت نیوز: بیشتر خانم‌ها عادت دارند فقط در صورتی به خودشان برسند که به مهمانی دعوت شده باشند یا در جمع قرار بگیرند؛ در حالی که شیکترین خانم‌ها می‌دانند که آراستگی و زیبایی چیزی نیست که فقط به بیرون محدود شود .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از زندگی آنلاین، بیشتر خانم‌ها عادت دارند فقط در صورتی به خودشان برسند که به مهمانی دعوت شده باشند یا در جمع قرار بگیرند؛ در حالی که شیکترین خانم‌ها می‌دانند که آراستگی و زیبایی چیزی نیست که فقط به بیرون محدود شود و اول از همه باید برای دل خودتان و در منزل خودتان اتفاق بیفتد. در این مقاله شما را با پنج روش آشنا می‌کنیم که انجام دادنشان باعث می‌شود در خانه هم متنوع و شیک باشید.

روش‌های رسیدگی به پوست صورت در خانه

این روزها همه جا انواع و اقسام تبلیغات مربوط به کلینیک‌های زیبایی پوست دیده می‌شود؛ این تبلیغات ناخودآگاه فشار زیادی روی خانم‌ها ایجاد می‌کند تا پوستی شفاف و یکدست داشته باشند؛ البته که رسیدن به این پوست، مستلزم صرف هزینه زیاد است. ما استفاده از این روش‌ها را در صورتی توصیه می‌کنیم که از امن بودنشان مطمئن باشید و نه صرفا برای رسیدن به ایده‌آل‌های جامعه؛ بلکه برای خوشحالی خودتان سراغشان بروید. توصیه ما در عوض این است که زمانی را که وقت آزاد دارید، به صورت مرتب به پوستتان برسید.

    هر روز صبح بعد از بیدار شدن از خواب، پوست صورتتان را با استفاده از ژل شستشوی صورت بشویید تا چربی‌های احتمالی تولید شده از شب پیش و کرم شبتان از منافذ آن پاک شود.
    سعی کنید از صابون و شامپو برای شستن صورت استفاده نکنید؛ چون می‌توانند به دلیل قوی بودن به پوستتان آسیب برسانند.
    بعد از شستشوی صورت آن را به آهستگی با حوله خشک کنید و چند لحظه صبر کنید.
    سپس از سرم و کرم مرطوب کننده‌تان استفاده کنید.

در کنار روتین صبحگاهی مراقبت از پوست، در طول روز استفاده از ماسک‌های مختلف را فراموش نکنید. گاهی یک یا دو عدد میوه را رنده کنید و بگذارید روی پوستتان بماند. از اسپری گلاب برای بستن منافذ پوست کمک بگیرید و یا سراغ ماسک‌های آماده بروید و از لایه بردارهای سبک و لایت Light برای از بین بردن لایه‌های مرده پوست استفاده کنید. در کنار تمام این موارد سعی کنید به اندازه کافی مایعات بنوشید.

این روش‌ها کمک می‌کنند پوستتان در طول روز بدون آرایش هم زیبا و با طراوت به نظر برسد و در خانه هم جذاب به نظر برسید.

زیبایی بیشتر چشم و ابرو در خانه

    اگر هنوز سراغ روش‌هایی مثل بن مژه و هاشور و میکروبلیدینگ ابرو نرفته‌اید و روش‌های طبیعی را بیشتر می‌پسندید، یک سایه یا محلول گیاهی ابرو تهیه کنید و هر روز برای تقویت آن را به ابروهایتان بزنید. با این کار هم زیباتر به نظر می‌رسید و هم به مرور زمان ابروهای زیباتری پیدا خواهید کرد.
    برای آرایش چشم‌ها هم از انواع خط چشم ماژیکی، مدادی و رنگی استفاده کنید تا به صورتتان روح بدهد و زیبایی نگاهتان را بیشتر کند. یک لایه ریمل روی مژه‌ها در کنار یک خط چشم نازک و زیبا تمام طول روز شما را آراسته و مرتب نگه می‌دارد.
    استفاده از فر مژه را فراموش نکنید. فر مژه به چشم‌هایتان حالت زیباتری می‌دهد.

رسیدگی به پوست بدن

حالا که فصل پوشیدن لباس‌های خنک و باز رسیده، بیشتر از هر وقت دیگری به زیبایی پوست بدنتان اهمیت دهید.

    هرازگاهی از اسکراب بدن برای شفافیت بیشتر پوست کمک بگیرید. روش قدیمی و سنتی این کار استفاده از سفیداب بود که هنوز هم توسط بسیاری از پزشکان متخصص پوست برای انجام لایه برداری توصیه می‌شود. اگر به این روش علاقه‌ای ندارید، استفاده از اسکراب را فراموش نکنید تا پوستتان سالم‌تر به نظر برسد.
    سعی کنید از شاور ژل یا ژل حمام با رایحه مورد علاقه‌تان استفاده کنید. PH (پ.هاش) ژل حمام برای پوست بدن مناسبتر از شامپوهای معمولی یا صابون است و مانع از خشکی بیش از حد پوست می‌شود.
    بعد از هر بار استحمام با استفاده از یک مرطوب کننده قوی به پوستتان آبرسانی کنید. مرطوب نگه داشتن پوست هم باعث جوان ماندن آن می‌شود و هم برق خاصی به آن می‌دهد که زیبایی را بیشتر خواهد کرد. در اینجا می‌توانید روتین بعد از دوش گرفتن را نیز مطالعه کنید.
    اگر پوست بسیار خشکی دارید استفاده از بادی باتر را فراموش نکنید. بادی باترها معمولا بافت چربتری دارند اما به سرعت جذب می‌شوند و مدت بیشتری روی پوست باقی می‌مانند؛ ضمن اینکه رایحه‌های بسیار خوبی دارند که استفاده از آن‌ها را جذابتر می‌کند.

روتین زیبایی ناخن‌های دست و پا

    اگر ناخن‌هایتان کاشت هستند، فقط سراغ ناخن‌کارهایی بروید که وسایل و لوازم کاشت ناخن مطمئن تهیه می‌کنند و بهداشت را رعایت می‌کنند. در غیر این صورت خودتان را در معرض انواع قارچ و عفونت قرار می‌دهید.
    اگر فرصت ترمیم به موقع ناخن‌هایتان را ندارید، کاشت را بردارید و خودتان به ناخن‌هایتان برسید. کوتاه کردن ناخن و داشتن یک لاک مرتب روی همان ناخن کوتاه، به مراتب بهتر از ناخن کاشتی است که تا نیمه بلند شده و رویش با لاک پوشانده شده است.
    اگر ناخن‌هایتان طبیعی هستند، هر چند وقت یک بار با استفاده از پاک کننده لاک و نه استون لاک را پاک کنید و بگذارید ناخن‌هایتان هوا بخورند.
    هیچ وقت از لاک‌های ارزان قیمت استفاده نکنید. این لاک‌ها حاوی مواد شیمیایی مضر برای بدن هستند. داشتن تعداد کمی لاک مرغوب بهتر از ده‌ها لاک ارزان قیمت و بی کیفیت است.
    از کرم دست و ناخن برای مرطوب نگه داشتن پوست دست و ناخن‌ها استفاده کنید.
    یک اسکراب پا تهیه کنید و به زیبایی پاهایتان اهمیت دهید. استفاده از سوهان کف پا یا سنگ پا را برای زیبایی بیشتر پاها فراموش نکنید و بگذارید در منزل، زمانی که کفشی به پا ندارید هم مرتب باشید.
    سعی کنید ناخن‌هایتان را همیشه مرتب و سوهان کشیده نگه دارید.
    در صورتی که بخشی از لاک ناخن‌هایتان می‌پرد، آن را ترمیم کنید یا اینکه کلا لاکتان را پاک کنید. فکر نکنید چون در خانه هستید، مهم نیست؛ مهم است چون زیبایی شما بیشتر از هر کسی به خودتان احساس خوبی می‌دهد.

رعایت بهداشت فردی

اگر تمام موارد بالا را رعایت کنید، اما صورتتان موی زائد داشته باشد یا بدنتان را تمیز نکرده باشید، هیچ کدام از تلاش‌هایتان فایده‌ای ندارد. بنابراین همیشه آراستگی‌تان را با استفاده از روش‌هایی مثل وکس، اصلاح، کرم یا اسپری موبر و سایر روش‌های مطمئن حفظ کنید و مطمئن باشید وقتی بدنتان آراسته باشد، حتی در منزل هم شیکتر و جذابتر به نظر خواهید رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha