پنجشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳
کد خبر: 273077

در فرآیند کاهش وزن نوع نوشیدنی مصرفی پیش از خواب می‌تواند همچون فاکتورهای متعدد دیگر تاثیرگذار باشد.

۵ نوشیدنی برای خواب راحت

سلامت نیوز:در فرآیند کاهش وزن نوع نوشیدنی مصرفی پیش از خواب می‌تواند همچون فاکتورهای متعدد دیگر تاثیرگذار باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، مصرف نوشیدنی‌هایی همچون چای و قهوه از آنجاییکه در الگوی خواب تغییر ایجاد می‌کنند، توصیه نمی‌شود. اما نوشیدنی‌هایی نیز وجود دارند که در صورت مصرف پیش از وقت خواب به عضله‌سازی، بهبود سطح قند خون و چربی سوزی کمک می‌کند.

نشریه "تایمز آو ایندیا" در مطلبی به برخی از این نوع نوشیدنی‌ها اشاره کرده‌ است:

شیر

نوشیدن یک لیوان شیر پیش از خوابیدن به خواب خوب و راحت کمک می‌کند که به گفته متخصصان علت آن تریپتوفان و کلسیم موجود در شیر است. خواب خوب در شب از پرخوری در روز بعد پیشگیری می‌کند. علاوه بر این، شیر سرشار از پروتئین "کازئین" است که فرآیند هضم را کند ساخته و موجب می‌شود هنگام خواب، عضله‌سازی صورت گیرد.

دمنوش دارچین

دارچین سرشار از ترکیب‌های مفید برای بدن است. آنتی‌اکسیدان‌ها و خواص ضد التهابی این ادویه گزینه مناسبی برای کاهش وزن است. مصرف این ادویه به شکل دمنوش پیش از خواب سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد. همچنین این نوشیدنی مثل یک عامل سم‌زدا عمل کرده و فرآیند کاهش وزن را تسریع می‌کند. می‌توان برای بهتر شدن طعم این دمنوش مقداری عسل به آن اضافه کرد.

دمنوش بابونه

نوشیدن یک فنجان دمنوش بابونه داغ، خواب‌آور است. این نوع دمنوش سطح "گلیسین" بدن را که نوعی انتقال دهنده عصبی است و به آرام شدن اعصاب کمک می‌کند، بالا می‌برد. از دیگر فوائد این نوشیدنی تاثیر آن در افزایش دمای مرکزی بدن است که در نتیجه آن دمای سیستم بدن کاهش پیدا کرده و کمک می‌کند تا خواب بهتری داشته باشیم.

آب انگور

نوشیدن یک لیوان آب انگور پیش از خوابیدن نه تنها کیفیت خواب را بهبود می‌دهد بلکه به چربی سوزی در شب کمک می‌کند. همچنین، انگور منبع غنی از آنتی‌اکسیدان به حساب می‌آید که چربی سفید را به چربی قهوه‌ای تبدیل می‌کند.

آب شنبلیله

مصرف مرتب آب شنبلیله موجب تولید حرارات در بدن شده و به کنترل وزن کمک می‌کند. همچنین سیستم گوارشی را تقویت می‌کند که برای کاهش وزن ضروری است. هرچند باید دقت داشت که این نوشیدنی نیم ساعت پیش از خوابیدن مصرف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha