سه‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۳
کد خبر: 27314

یك متخصص پوست و مو گفت: شاه‌توت و توت‌فرنگی به دلیل اینكه سرشار از آنتی‌آكسیدان هستند برای شادابی پوست مفیدند.

سلامت نیوز : یك متخصص پوست و مو گفت: شاه‌توت و توت‌فرنگی به دلیل اینكه سرشار از آنتی‌آكسیدان هستند برای شادابی پوست مفیدند.

مجتبی امیری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» اظهار داشت: پوست به عنوان وسعیترین ارگان بدن در مواجه شدن با عوامل خارجی نقش مهمی را بر عهده دارد.

وی با بیان اینكه رادیكا‌ل‌های آزاد به پوست آسیب وارد می‌كنند، گفت: این رادیكال‌ها یون‌هایی هستند كه در فعل و انفعالات بر ارگان‌های اصلی پوست اثر می‌گذارند و موادی به نام آنتی‌اكسیدان بر رادیكال‌های آزاد تأثیر می‌گذارند و موجب از بین رفتن آنها می‌شوند.

این متخصص پوست و مو افزود: غذا سرشار از آنتی اكسیدان بیشترین تأثیر را در سلامت پوست دارد؛ ویتامین‌های A،E،C یكی از مهمترین آنتی اكسیدان‌ها هستند كه برای سلامت پوست مفیدند و غذای‌های حاوی آنتی اكسیدان مانند میوه‌ها و سبزی‌ها تأثیر زیادی بر پوست می‌گذارد.

امیری اضافه كرد: میوه‌های مانند شاه توت، توت فرنگی و آلو غنی از آنتی اكسیدان هستند كه موجب شادابی پوست می‌شوند و همچنین مصرف روزانه 6تا8 لیوان آب برای طراوت پوست اثرات زیادی را به جا می‌گذارد.

وی گفت: اسیدهای چرب ضروری برای پوست بسیار مفید هستند كه در روغن گردو و روغن ماهی یافت می‌شود و همچنین غلات كامل كه حاوی سبوس هستند، نیز برای بهبود پوست بسیار مفید است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha