سلامت نیوز : رییس بیمارستان ولیعصر (عج) اراك، شایعه اخراج بیمار تبعه افغان را از بخش مراقبت‌های ویژه جراحی مغز و اعصاب (آی‌سی‌یو) به بخش جراحی این مركز درمانی به دلیل پرداخت نشدن هزینه‌ها كذب محض دانست.
 دكتر علیرضا محمدی افزود: درج خبر كذبی مبنی بر اخراج یك بیمار تبعه افغان از بخش آی‌سی‌یو به بخش جراحی بیمارستان ولیعصر (عج) اراك در برخی رسانه‌ها طی چند روز اخیر خوراك تبلیغی و جهت دار برای رسانه‌های غربی فراهم كرده در حالی كه این موضوع صحت ندارد.
وی ادامه داد: بیمار تبعه كشور افغانستان با نام «كریم اسحاقی» در روز 29 اسفند سال گذشته با جراحات متعددی كه براثر سقوط در داخل چاه ایجاد شده بود به اورژانس بیمارستان ولیعصر (عج) اراك منتقل شد كه بلافاصله اقدامات پزشكی توسط تیم متخصصین طب اورژانس برای وی آغاز شد.
رییس بیمارستان ولیعصر (عج) اراك اضافه كرد: این بیمار به شدت از ناحیه قفسه سینه، شكم و مغز آسیب دیده بود كه به سرعت، اعمال جراحی روی اندام مذكور به منظور مهار خونریزی داخلی و تثبیت حال بیمار در چندین مرحله انجام شد.
وی اظهار داشت: با تثبیت شرایط حیاتی در دوم فروردین امسال، این بیمار به دلیل آسیب‌های جدی مغز به بخش مراقبت‌های ویژه جراحی مغز و اعصاب (آی‌سی‌یو) منتقل شده و شرایط مراقبت ریوی و امكان تغذیه بیمار در حالت كما به سرعت مهیا شد.
وی توضیح داد: این بیمار به دلیل صدمه مغزی در وضعیت زندگی نباتی قرار گرفته و پزشك معالج وی تشخیص انتقال این بیمار به داخل بخش جراحی با حضور همراه را داده است و شایعه اخراج نامبرده از بیمارستان به دلایل مالی كذب است.
دكتر محمدی بیان كرد: طبق برآوردهای اولیه تاكنون بالغ بر 150 میلیون ریال برای این بیمار هزینه شده در حالی كه كارفرمای وی تنها شش میلیون ریال به حساب بیمارستان واریز كرده است.
وی خاطرنشان كرد: با وجود شایعات و تبلیغات كذب، این بیمار هنوز در بخش جراحی مغز و اعصاب بیمارستان ولیعصر (عج) اراك بستری است و تاكنون علاوه بر یك صد مشاوره تخصصی، اقدامات درمانی و تشخیصی فراوانی در پرونده وی موجود است.
وی ادامه داد: برای تیم درمانی این بیمارستان براساس تعهد و قسمی كه یاد شده، رسیدگی به بیماران دردمند در اولویت است و اخراج این بیمار تبعه افغان آن هم به دلیل خارجی بودن و یا عدم تامین هزینه‌های مالی مفهومی ندارد.
رییس بیمارستان ولیعصر (عج) اراك در پایان گفت: مسئولان حوزه سلامت استان مركزی دفاع از عملكرد صادقانه پرسنل درمانی این بیمارستان را وظیفه خود می‌دانند و موضوع برخورد با عوامل نشر این خبر كذب و شایعه ساز، از طریق مراجع قضایی پی‌گیری خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha