سه‌شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵
کد خبر: 273424

ریه ها مسئول توزیع اکسیژن مورد نیاز در بدن هستند ضمن این که منوکسید کربن را از بدن خارج می کنند. عملکرد موثر ریه ها، از ابتلا به بسیاری از بیماری ها جلوگیری می کند. ریه ها مسئول فیلتر کردن سموم از بدن هستند.

تمام خوراکی هایی که باعث بهبود سلامت ریه ها می شوند

سلامت نیوز:ریه ها مسئول توزیع اکسیژن مورد نیاز در بدن هستند ضمن این که منوکسید کربن را از بدن خارج می کنند. عملکرد موثر ریه ها، از ابتلا به بسیاری از بیماری ها جلوگیری می کند. ریه ها مسئول فیلتر کردن سموم از بدن هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت ،در این میان غذاهای خاصی وجود دارند که به لطف مواد مغذی موجود در آنها به بهبود سلامت ریوی کمک می کنند و منجر به بهینه شدن اکسیژن زایی در بدن می شوند:

کرفس: دارای خواص دیورتیک و ضد التهابی است و مصرف منظم آن منجر به محافظت از ریه ها، و تسهیل در پاکسازی مسیرهای تنفسی می شود ضمن این که میزان اکسیژن در سلول ها را حفظ می کند.

پونه: یک گزینه غذایی عالی برای حفظ سلامت ریوی و تنفس است. پونه خاصیت پاک کننده و آنتی اکسیدانی دارد و باعث حذف سموم از بافت ها می شود.

هویج: مقادیر قابل توجهی ویتامین های سی، آ و ای دارد که همگی به ریه ها در پاکسازی سموم کمک می کنند. مصرف هویج به صورت خام برای حفظ سلامت ریه ها توصیه می شود.

چای سبز: نه تنها پتانسیل کاهش وزن دارد بلکه برای حفظ سلامت ریه ها مفید است. این نوشیدنی قدرتمند، خواص آنتی اکسیدانی دارد و ضد التهاب است. مصرف چای سبز از بافت های ظریف ریه به خوبی حفاظت می کند.

گریپ فروت: مصرف میوه های خانواده مرکبات، برای حذف سموم از بدن و جلوگیری از اکسیداسیون سلول ها مفید است. گریپ فروت در این میان بسیار کم کالری است و مزایای زیادی برای سلامت ریه ها دارد. مصرف گریپ فروت از تشکیل تومورهای بدخیم ریه نیز جلوگیری می کند.

سیر: خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی آن، سلامت ریه ها را تقویت می کند و باعث کاهش خطرات ناشی از رادیکال های آزاد می شود.

زغال اخته: سرشار از آنتی اکسیدان است و به حفاظت از سلامت ریه ها و دیگر سیستم های حیاتی بدن کمک می کند. ویتامین ها و مواد معدنی موجود در این میوه برای محافظت از بافت های ریوی مفید است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha