قائم وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ورود سالانه ۳۰۰ هزار گردشگر خارجی برای معالجه و گذراندن دوره درمان به ایران خبر داد.

حریرچی: ورود سالانه ۳۰۰ هزار گردشگر خارجی برای درمان به ایران

سلامت نیوز:  قائم وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ورود سالانه ۳۰۰ هزار گردشگر خارجی برای معالجه و گذراندن دوره درمان به ایران خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، ایرج حریرچی در آیین افتتاحیه دومین اجلاس بین المللی گردشگری سلامت کشور‌های عضو اکو در دانشگاه محقق اردبیلی گفت: سالانه ۳۰۰ هزار گردشگر خارجی برای مسایل درمانی به ایران سفر می‌کنند و از این طریق یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار عاید کشور شده است.

او افزود: طی ۱۰ سال گذشته تعداد گردشگران خارجی که برای معالجه و گذراندن دوره درمان به ایران سفر می‌کنند ۱۰ برابر افزایش یافته است.

قائم وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: اتباع کشور‌های همسایه از جمله عراق، افغانستان، جمهوری آذربایجان و پاکستان را عمده گردشگران سلامت ورودی به ایران عنوان کرد.

حریرچی بیان کرد: هدف ما این است که ایران به مرکز گردشگری سلامت منطقه تبدیل شود و بتوانیم خدمات درمان و سلامت را برای اتباع کشور‌های همسایه و مسلمان ارائه کنیم.

او جمعیت حاضر در کشور‌های همسایه و عضو اکو برای دریافت خدمات سلامت را بیش از ۵۰۰ میلیون نفر اعلام کرد و ادامه داد: توسعه گردشگری سلامت موجب ارتباط مستمر و مسحکم دوستانه با همسایگان ایران می‌شود.

قائم وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: ایران در نظر دارد در افق چشم انداز ۲۰ ساله، بخش زیادی از گردشگران ۲۰ میلیون نفری هدف گذاری شده را به امر گردشگران سلامت اختصاص دهد و با ارائه خدمات درمانی و تأمین سلامت، با توسعه مناسبات با همسایگان خود بپردازد.

حریرچی همچنین با تشریح دستاورد‌های نظام جمهوری اسلامی در حوزه سلامت و درمان گفت: ایران بنا به اعلام سازمان بهداشت جهانی در رتبه ۳۰ سرمایه گذاری در حوزه نظام سلامت و درمان قرار دارد در حالی که قبل از انقلاب در رتبه ۱۵۶ جهانی بود.

اوبیان کرد: در سال‌های اخیر هزینه سرانه ایران در حوزه سلامت به یکهزار و ۷۰۷ دلار رسیده و ۸.۱۴ درصد از تولید ناخالص ملی به این حوزه اختصاص یافته است.

قائم وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: در سایه همین سیاست‌ها، امید به زندگی در مردان ایران از ۵۲ سال به ۷۵.۵ سال و در زنان از ۵۲ سال به ۷۹.۵ سال رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha