شنبه ۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱
کد خبر: 273701

سازمان ملل متحد اعلام کرد حدود 11 میلیون و 700 هزار نفراز ساکنان شاخ آفریقا دچار ناامنی مواد غذایی هستند.

سوء تغذیه 11 میلیون نفر در شاخ آفریقا

سلامت نیوز: سازمان ملل متحد اعلام کرد حدود 11 میلیون و 700 هزار نفراز ساکنان شاخ آفریقا دچار ناامنی مواد غذایی هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شین هوا، سازمان ملل متحد اعلام کرد حدود 11 میلیون و 700 هزار نفراز ساکنان شاخ آفریقا دچار ناامنی مواد غذایی هستند.

این گزارش می افزاید بیش از 785 هزار کودک در اتیوپی، کنیا ، سومالی و اوگاندا به دلیل وقوع دوره خشکسالی در اینگونه مناطق به شدت در معرض سوء تغذیه هستند.

براساس تازه ترین گزارش سازمان ملل متحد، ادامه خشکسالی گسترش خطرات بیماریهای عفونی همچون وبا، حصبه ، اسهال، عفونت های مزمن دستگاه تنفسی و سرخک را افزایش می دهد.

براساس گزارش آژانس هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد، بسیاری از مناطق خشکسالی زده در معرض مناقشات و خشونت های داخلی نیز قرار دارند.

از سوی دیگر، ادامه پیامدهای ناشی از تشدید ناامنی مواد غذایی بیشتر بهداشت و سلامت زنان و دخترانی را در معرض خطر قرار می دهد که ناگزیرند برای دسترسی به مواد غذایی و آب آشامیدنی مسافت های زیادی را بپیمایند.

مسئولان این آژانس سازمان ملل متحد همچنین با اشاره به از بین رفتن دامها در پی خشکسالی و ناتوانی ساکنان اینگونه مراکز برای جلوگیری از نابودی دام های خود هشدار دادند.

گزارش سازمان ملل نشان می دهد، میزان بارش باران بین مارس و نیمه مه کمتر از 50 درصد از میانگین بارش سالانه در سراسر مناطق شاخ آفریقا بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha