یکشنبه ۲ تیر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲
کد خبر: 273852

دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی زنان بیوه، 23 ژوئن 2019 برابر با 2 تیرماه جاری خواستار تجدید تعهد همگان برای حمایت اززنان بیوه شد.

فراخوان گوترش برای حمایت از زنان بیوه

سلامت نیوز: دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی زنان بیوه، 23 ژوئن 2019 برابر با 2 تیرماه جاری خواستار تجدید تعهد همگان برای حمایت اززنان بیوه شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد، متن کامل پیام آنتونیو گوترش به شرح زیر است:

روز جهانی زنان بیوه، ما را دعوت می کند تا در مورد وضعیت سخت اقتصادی و آسیب پذیری فزاینده ای تامل کنیم که این زنان مستضعف می توانند با آن روبرو شوند.


در نبود حمایت های قانونی و اجتماعی، درآمد و پس انداز زنان بیوه معمولا به قدری کم است که نمی تواند آنان را از فقر نجات دهد. حتی در کشورهایی با مستمری بازنشستگی نسبتا خوب، احتمال اینکه زنان در سنین بالا دچار فقر شوند به مراتب بیشتر از مردان است. خدمات اجتماعی برای زنان مسن بیوه که تنها زندگی می کنند یا نیاز بیشتری به خدمات نگهداری از سالمندان دارند بسیار مهم هستند.


در بسیاری از کشورها، حقوق ارثی زنان بیوه با مردان یکسان نیست بدین معنی که ممکن است آنان از حق در اختیار داشتن زمین، دارایی و یا حتی دسترسی به فرزندانشان محروم شوند. حتی جاهایی که قانون تبعیض قائل نمی شود، این حقوق باید به طور برابر بکار برده وعملی شوند.


بعلاوه، کم توجهی، بد رفتاری و خشونتی را که زنان بیوه در برخی جوامع متحمل می شوند، از قبیل سو استفاده یا آزار و اذیت جنسی یا ازدواج مجدد اجباری، باید مورد بررسی قرار گیرد، از جمله مقابله با هنجارهایی که از آنها برای توجیه خشونت و اقدامات فرهنگی تبعیض آمیز استفاده می شوند.


در هنگام جنگ و حوادث طبیعی، زمانی که تعداد زنان بیوه افزایش می یابد، فقدان و آوارگی، آسیب پذیری آنان را تشدید می کند و حمایت های قانونی و اجتماعی معمولا کم رنگ و وضعیت زنان بیوه بسیار حاد است. 


اجازه دهید در این روز جهانی، بدون در نظر گرفتن سن، مکان یا نظام حقوقی، تعهد خود را برای حمایت از همه زنان بیوه دوباره تجدید و اطمینان حاصل کنیم که آنان نادیده انگاشته نشوند.  



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha