دوشنبه ۳ تیر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰
کد خبر: 273858

یک متخصص پوست و مو گفت: به سم بوتولینوم بوتاکس گفته می‌شود که تنها موجب شل کردن عضلات صورت می‌شود.

نکات کلیدی برای تزریق بوتاکس

سلامت نیوز:یک متخصص پوست و مو گفت: به سم بوتولینوم بوتاکس گفته می‌شود که تنها موجب شل کردن عضلات صورت می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران،صادقی نیا متخصص پوست و مو درباره بوتاکس اظهار کرد: بوتاکس سم بوتولینوم رقیق شده است و به عنوان ترمیم کننده چین و چروک‌های اطراف چشم‌ها، لب، پیشانی و چین‌های بین ۲ ابرو استفاده می‌شود.


وی در ادامه افزود: این سم توانایی شل کردن عضلات را داراست و پس از بوتاکس فعالیت و عملکرد عضلات در صورت کم می‌شود.

صادقی نیا گفت: چین‌هایی که در صورت فرد ظاهر می‌شوند، بیشتر به دلیل تغییرات و حرکات عضلانی است، بوتاکس موجب فلج عضلات نمی‌شود، بلکه فعالیت‌ عضلات را کمتر  می‌کند و باعث می‌شود چین‌ها کمتر دیده شود.


مدت تاثیر هر بار تزریق بوتاکس چقدر است؟

متخصص پوست درباره تزریق بوتاکس اظهار کرد: پس از تزریق بوتاکس  فرد باید هر ۴ الی ۶ ماه یکبار مجدداً این کار را تکرار کند، زیرا بوتاکس همیشگی نیست و بعد از مدتی از بین می‌رود و باعث می‌شود چین و چروک‌های صورت پس از مدتی به حالت طبیعی خود بازگردد.

صادقی نیا درباره عوارض تزریق بوتاکس گفت: بوتاکس عوارض چندانی ندارد، اما در مواقعی ممکن است پس از تزریق عوارضی مانند عفونت، واکنش‌های آلرژیک، قرینه نشدن ابرو‌ها، پتوز پلک و حتی قرمزی و التهاب در قسمت تزریق شده دیده شود.


وی درمورد درمان عوارض بوتاکس اظهار کرد: در صورتی که افراد تصمیم به تزریق بوتاکس دارند حتما باید درباره ماده آن اطلاعات کافی داشته باشند، بعد از تزریق باید نکات بهداشتی رعایت شود؛ اگر عارضه‌ای ظاهر شد  باید فورا به پزشک مربوطه مراجعه شود.

متخصص پوست  بیان کرد: افراد بعد از تزریق بوتاکس نباید حمام گرم کنند، همچنین به مدت ۲ ساعت به حالت افقی قرار نگیرند. این دو نکته بسیار مهم است که اگر رعایت نشود فرد با مشکل رو به رو خواهد شد.


وی در پایان گفت: ماده بوتاکس و روش تزریق آن با ژل لب و گونه کاملا متفاوت است و نباید آنها را هم اشتباه گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha