مسئول دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی فارس گفت: برخی عطاری‌ها با کپسول‌های دست‌ساز و نیز شربت‌هایی مدعی ترک اعتیاد هستند؛ درحالی که دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز با آزمایش‌های صورت‌گرفته، دارو

مراقب نسخه اعتیادآور برخی عطاری ها برای ترک اعتیاد باشید

سلامت نیوز: مسئول دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی فارس گفت: برخی عطاری‌ها با کپسول‌های دست‌ساز و نیز شربت‌هایی مدعی ترک اعتیاد هستند؛ درحالی که دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز با آزمایش‌های صورت‌گرفته، داروهای روان گردان و خشخاش در این داروها یافته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،قدرت محکم دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: برخی خانواده‌ها با تشویق برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی به سمت استفاده از داروهای گیاهی غیرمجاز ترغیب می‌شوند و این نوع درمان هم از سوی بهزیستی و هم از سوی دانشگاه علوم‌پزشکی مردود است و با هر فردی که اقدام به آن کند به صورت جدی برخورد خواهد شد.

وی بیان کرد: طی سال‌های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ مجوز سه عطاری به دلیل تجویز داروی غیرمجاز برای ترک اعتیاد باطل شده است؛ اما در سال گذشته موردی گزارش نشده است.

کمپ های ترک اعتیاد موثر هستند

[quote-left]مسئول دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی فارس نیز درباره کمپ‌های ترک اعتیاد گفت: این کمپ‌ها به افرادی واگذار شده است که خودشان پیش از این دچار اعتیاد بوده‌اند و بهبود یافته‌اند.
[/quote-left]

مسئول دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی فارس: بزرگنمایی در خصوص وضعیت نامطلوب کمپ‌ها از سوی کسانی صورت می‌گیرد که با وجود مراکز ترک اعتیاد منافعشان به خطر افتاده است.

وی عنوان کرد: خطای درمانی در همه مراکز درمانی و حتی بیمارستان‌ها نیز وجود دارد و بزرگنمایی در خصوص وضعیت نامطلوب کمپ‌ها از سوی کسانی صورت می‌گیرد که با وجود مراکز ترک اعتیاد منافعشان به خطر افتاده است.

وی ادامه داد: طی ده سال، ۶۰۰ معتاد بهبودیافته در خود کمپ‌ها مشغول به کار شده‌اند و از این منظر کمپ‌های ترک اعتیاد اشتغال‌زایی پایدار نیز داشته‌اند.

سه سال پاکی، ۳۰ تا ۵۰ میلیون وام اشتغال‌زایی

مسئول دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی فارس با بیان اینکه در سال گذشته ۱۷۰ نفر که از کمپ‌های ماده ۱۶ مرخص شده‌اند با آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای وارد حوزه اشتغال شده‌اند، گفت: معتادانی که سه سال از ترک و دوره پاکی آنها بگذرد، می‌توانند با ارائه مدرک فنی و حرفه‌ای ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان وام اشتغال‌زایی دریافت کنند.

محکم اعلام کرد: پارسال پنج میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار از سوی بهزیستی به منظور اشتغال‌زایی برای رهایی یافتگان از اعتیاد اختصاص داده شده است.

خط ملی اعتیاد به صورت رایگان مشاوره اعتیاد می‌دهد

این مقام مسئول از مردم درخواست کرد درصورت نیاز به مشاوره درباره اعتیاد به صورت شبانه روزی با شماره ۰۹۶۲۸ خط ملی اعتیاد به‌صورت رایگان تماس بگیرند و خدمات مشاوره‌ای دریافت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha