سه‌شنبه ۴ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰
کد خبر: 273999

آیا می‌دانید چه موادی را نباید در مایکروفر قرار دهید؟

موادی كه نباید در مایكروفر قرار گیرد

سلامت نیوز: آیا می‌دانید چه موادی را نباید در مایکروفر قرار دهید؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم، این مواد عبارتند از:


1) آب: زمانی كه یك لیوان آب را در دستگاه قرار می‌دهید در صورتی كه زمان طولانی شود، آب سریع به نقطه جوش رسیده و به بخار تبدیل می‌شود و از لیوان به بیرون پاشیده می‌شود. پس اگر قصد گرم كردن آب با این روش دارید، فقط چند ثانیه به آن فرصت دهید یا یك قاشق چوبی در لیوان آب قرار دهید.


2) كره یا روغن: هیچ‌گاه انتظار نداشته باشید روغن زیتون در مایکروفر گرم یا كره یخ‌زده، ذوب شود. روغن آب ندارد و نباید انتظار داشت تحت امواج مایکروفر گرم شود. كره دارای مقداری آب است، اما در كره یخ‌زده آب به صورت كریستال یخ در آمده كه در یك شبكه چربی به دام افتاده است. پس عملا امكان حركت و برخورد مولكول‌های آب با یكدیگر وجود ندارد.


3) تخم‌مرغ: قرار دادن تخم‌مرغ با پوسته در داخل آون مایکروفر نتیجه‌ای جز زیاد شدن زحمت شما برای تمیز كردن آن ندارد. اگر فكر می‌كنید با قرار دادن تخم‌مرغ در آب و قرار دادن در آون سریع می‌توانید آن را آب‌پز كنید، سخت در اشتباهید. تخم‌مرغ حاوی مقادیر زیادی آب است و زمانی كه تحت امواج قرار می‌گیرد، آب موجود در آن سریع گرم شده و به حالت جوش و بخار می‌رسد و پوسته آن منفجر و محتویات آن در سراسر آون پخش می‌شود.


4) شیر مادر یا غذای كودك: مایکروفر هیچ‌گاه ابزار مناسبی برای خروج از انجماد و گرم كردن شیر مادر نیست. زمانی كه شیر مادر در آون قرار می‌گیرد، نقاط داغی در شیر ایجاد می‌شود به عبارتی دمای تمام نقاط آن به طور یكنواخت افزایش نمی‌یابد. در نتیجه ممكن است شما تصور كنید دمای شیر مناسب است، اما در مقابل این نقاط داغ باعث سوختن دهان نوزاد شما می‌شود. همچنین این نقاط داغ باعث آسیب به پروتئین‌ها و برخی مواد مغذی دیگر نظیر ویتامین‌ها می‌شود.


5) گوشت‌های عمل‌آوری شده: گرم كردن گوشت‌های عمل‌آوری شده نظیر بیكن و سوسیس‌ها در مایکروفر با اكسیداسیون كلسترول موجود در آنها تركیباتی ایجاد می‌كند كه به مراتب خطرناك‌تر از خود كلسترول هستند.


6) فلفل‌های تند: زمانی كه فلفل تند در مایکروفر قرار می‌گیرد، تركیبات عامل طعم تند آن سریع بخار شده و باعث سوزش چشم و در صورت خوردن سوختن گلوی شما می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha