سه‌شنبه ۴ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴
کد خبر: 274010

نتایج پژوهش‌ها حاکی از آن است که روغن زیتون زمانی برای سلامتی مفید است که همراه با دیگر خوراکی‌ها مصرف شود.

روغن زیتون را همراه با غذا مصرف کنید

سلامت نیوز: نتایج پژوهش‌ها حاکی از آن است که روغن زیتون زمانی برای سلامتی مفید است که همراه با دیگر خوراکی‌ها مصرف شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، اینکه مصرف روغن زیتون در منطقه مدیترانه تا این اندازه رواج دارد، بی‌تردید بی‌دلیل نیست. این روغن پرخاصیت معمولاً همراه با سالاد و پاستا مصرف می‌شود، با این وجود عده‌ای بر این باورند که سرکشیدن این روغن به طور خالص نیز برای سلامتی مفید است، باوری که پشتوانه علمی ندارد.

روغن زیتون، منبعی سرشار از چربی‌های ضروری

به گزارش مدیکال دیلی،بنابر دستورالعمل‌های تغذیه‌ای، افراد نه تنها منعی در مصرف چربی‌ها ندارند بلکه باید بین ۲۰ تا ۳۵ درصد از کالری دریافتی روزانه خود را نیز از این گروه دریافت کنند. چربی‌های تک و چند غیر اشباع، از چربی‌های ضروری برای بدن هستند، روغن زیتون سرشار از چربی‌های سالم است و مصرف روزانه از آن می تواند بروز بیماری‌های قلبی را به تاخیر بیندازد.

بنابر پژوهش‌های انجام شده، مصرف ۴ میلی‌لیتر روغن زیتون در روز به رفع یبوست کمک می‌کند و ترکیبات متعدد آن و به طور خاص اولئوکانتا ( oleocanthal ) التهاب را تخفیف می‌دهد. از دیگر فواید روغن زیتون می‌توان به تنظیم قند خون و افزایش تراکم استخوان اشاره کرد.

تعادل را حفظ کنید

براساس پژوهش‌های انجام شده، اگرچه این روغن از چربی‌های ضروری سالم سرشار است اما مصرف حجم بالایی از آن می‌تواند به افزایش ناگهانی وزن منجر شود، در اینکه افزایش میزان کالری دریافتی به افزایش وزن منجر می‌شود، تردیدی وجود ندارد هرچقدر هم که این روغن مفید باشد اما باید در مصرف آن جوانب تعادل را رعایت کرد.

علاوه بر این، گرده زیتون در موارد نادر به عنوان یک ماده حساسیت‌زا شناخته می‌شود و می‌تواند عامل بروز بیماری درماتیت در برخی از افراد باشد.

با این وجود مصرف به اندازه و صحیح از این روغن پرخاصیت و خوش طعم ضامن سلامتی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha