سه‌شنبه ۴ تیر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷
کد خبر: 274026

محققان دانشگاه پورتسموث واقع در انگلیس برای اولین بار توانستند عملکرد استخوان‌های مصنوعی را در محیط واقعی بدن و نحوه اثرگذاری آن‌ها را بر فرآیند ترمیم استخوان‌ها مورد مطالعه قرار دهند.

افزایش توانایی بدن در تولید استخوان

سلامت نیوز: محققان دانشگاه پورتسموث واقع در انگلیس برای اولین بار توانستند عملکرد استخوان‌های مصنوعی را در محیط واقعی بدن و نحوه اثرگذاری آن‌ها را بر فرآیند ترمیم استخوان‌ها مورد مطالعه قرار دهند.

به گزارش سللامت نیوز به نقل از ایرنا، به گفته محققان در هر سه ثانیه استخوان‌های یک نفر به دلیل افزایش شکنندگی استخوان‌ها، دچار شکستگی می‌شود. استخوان‌های شکننده در مقایسه با سایرین به سادگی دچار شکستگی شده و با دشواری بیشتری ترمیم می‌شوند. درک صحیح آنچه پس از پیوند استخوان روی می‌دهد، برای انتخاب و طراحی مواد جایگزین با کارآیی بیشتر ضروی است.


به گزارش پایگاه خبری مدیکال ساینس،نسل جدید استخوان‌های مصنوعی مدتی پس از پیوند، در بدن جذب می‌شوند و امکان بازسازی و رشد استخوان‌ها را فراهم می‌کنند. اما مواد زیستی که زودتر از موعد در بدن جذب شوند، زمان کافی را برای رشد استخوان‌ها فراهم نمی‌کنند و موادی که به کندی جذب می‌شوند، موجب ناپایداری مکانیکی در محل پیوند می‌شوند. به همین علت استفاده از مواد مناسب، امری ضروی است.

صنوعی مورد ارزیابی و تجزیه و تحلیل قرار گرفت. محققان توانستند فصل مشترک استخوان طبیعی و استخوان پیوندی را به‌طور جزئی بررسی کنند و قابلیت تحمل بار آن را به منظور درک بهتر نحوه یکپارچگی بیولوژیکی و ساختاری استخوان طبیعی و پیوندی مورد مطالعه قرار دهند.
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه ACS Biomaterials Science & Engineering منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha