محققان دانشگاه خوارزمی با انجام طرحی پژوهشی دریافتند که استفاده از عصاره گیاه «بن سرخ» باعث از بین رفتن سلول های سرطانی می‌شود. آنها در این پژوهش بر روی سرطان پستان کار کردند.

بن سرخ ایرانی ضد سرطان پستان است

سلامت نیوز: محققان دانشگاه خوارزمی با انجام طرحی پژوهشی دریافتند که استفاده از عصاره گیاه «بن سرخ» باعث از بین رفتن سلول های سرطانی می‌شود. آنها در این پژوهش بر روی سرطان پستان کار کردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، گیاه «بن سرخ» دارای برگ‌های سبز، دراز، نامنظم و گیاهی شبیه تره است اما گل هم می‌دهد.

این گیاه بومی ایران است که به صورت وحشی بیشتر در لرستان و خوزستان می‌روید، با وجود آن در کوه‌ها عطر خاصی را پخش می‌کند و دارای خواص مختلف است اما آنچه میان مردم جا افتاده، اثرات ضد درد آن است. خواص بی نظیر این گیاه محققان کشور را بر آن داشت تا بر روی اثرات ضدسرطانی آن تحقیق کنند.

در این راستا، پژوهشگران دانشگاه خوارزمی با پشتیبانی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پژوهشی را انجام دادند. این پژوهش با عنوان «بررسی اثرات ضد سرطانی عصاره‌های مختلف گیاه بن سرخ» به اتمام رسید.

سعید آیریان مجری این طرح پژوهشی عنوان کرد: این نخستین بار بود که روی اثرات ضد سرطان گیاه بن سرخ کار شد، البته تحقیقات ما محدود به سرطان پستان بود. در این راستا برای بررسی اثرات ضد سرطانی این گیاه عصاره‌هایی از بخش‌های مختلف گیاه تهیه و بررسی شد.

وی ادامه داد: در این تحقیقات متوجه شدیم که یکی از عصاره‌ها، سلول‌های سرطانی را از بین می‌برد. در گام بعدی در نظر داریم عامل ضد سرطانی را شناسایی کنیم. انجام این پژوهش گامی اولیه برای ارائه ترکیبات شیمیایی با اثرات ضدسرطانی با منشأ طبیعی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha