چهارشنبه ۵ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴

پس از پیگیری‌های انجام‌شده توسط فرماندار و دادستانی سیرجان، ازدواج دختر 10ساله با پسر 23ساله متوقف شد. فرماندار سیرجان در این خصوص گفت: طی پیگیری‌های انجام شده، مشخص شد که موضوع ازدواج دختر ۱۰ساله فقط در مرحله آزمایش بوده است و به تشکیل پرونده نرسیده بوده.

سلامت نیوز:پس از پیگیری‌های انجام‌شده توسط فرماندار و دادستانی سیرجان، ازدواج دختر 10ساله با پسر 23ساله متوقف شد. فرماندار سیرجان در این خصوص گفت: طی پیگیری‌های انجام شده، مشخص شد که موضوع ازدواج دختر ۱۰ساله فقط در مرحله آزمایش بوده است و به تشکیل پرونده نرسیده بوده.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه آرمان ،محمد محمودآبادی ادامه داد: شخصا با سردفتر این دفترخانه ثبت ازدواج صحبت کردم و قرار شد هیچ اقدام دیگری انجام نشود و این برگه هم از دختر و پسر گرفته می‌شود، دادستانی هم ورود کرد و موضوع ازدواج این دو نفر به‌طور کل منتفی شد.

یک عضو فراکسیون زنان مجلس نیز در این زمینه گفت: ازدواج دختر زیر ۱۳سال صرفا نیازمند اجازه پدر نیست بلکه باید دادگاه و دادستانی به این موضوع ورود کرده و باید احراز شرایط شود. فاطمه ذوالقدر ادامه داد: ازدواج دختربچه باید از نظر بلوغ عقلی و جسمی توسط پزشکی قانونی تائید شود و دفتر ثبت ازدواج به شرط اجازه دادگاه باید صیغه عقد را بخواند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha