به گفته محققان، یک ساعت ورزش معمولی یا نیم ساعت ورزش سنگین در هر روز می تواند خطر حمله قلبی را تا ۴۶ درصد کاهش دهد.

کاهش خطر حمله قلبی با یک ساعت ورزش متعادل

سلامت نیوز:به گفته محققان، یک ساعت ورزش معمولی یا نیم ساعت ورزش سنگین در هر روز می تواند خطر حمله قلبی را تا ۴۶ درصد کاهش دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، پژوهشگران سوئدی از سال ۱۹۹۷ به بررسی ۳۹,۸۰۵ فرد ۲۰ تا ۹۰ سال که سابقه حمله قلبی نداشتند پرداختند. در این مطالعه، زمانی که هر یک از این افراد به ورزش اختصاص می دادند و نیز وضعیت سلامتی آنها مورد ارزیابی قرار گرفت. این مطالعه مشخص ساخت که هر قدر فرد از نظر جسمی فعال تر باشد، احتمال حمله قلبی نیز در او کاهش می یابد.

این مطالعه همچنین به چند یافته مهم دیگر رسید. نخست اینکه احتمال بروز حمله قلبی در افرادی که بیشترین زمان ورزش را داشتند (یعنی هر روز بیش از یک ساعت به ورزش های معمولی و یا بیش از نیم ساعت به ورزش های سنگین و جدی می پرداختند) ۴۶ درصد کمتر از سایرین بود. افزون بر این، تاثیر ورزش بر زنان و مردان برابر بود.

در این مطالعه از افراد خواسته شده بود تا میزان فعالیت های جسمی روزانه خود را گزارش کنند. این فعالیت ها در سه دسته اصلی ورزش های سبک (نظیر پیاده روی)، معمولی و متوسط (نظیر دویدن آرام و یا شنا) و شدید و جدی (نظیر ورزش های رقابتی) قرار می گرفت.

طبق توصیه انجمن قلب آمریکا، ۱۵۰ دقیقه ورزش معمولی و فشرده به صورت هفتگی می تواند جلوی بسیاری از مشکلات قلبی را بگیرد. این مرکز همچنین به افرادی که می خواهند فشار خون و کلسترول خود را پایین آورند توصیه می کند که ۳ تا ۴ بار در هفته و هر بار حدود ۴۰ دقیقه ورزش کنند. این مطالعه، صحت این توصیه ها را نشان می دهد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha