دبیرکل سازمان ملل متحد درپیامی به مناسبت روز بین‌المللی مبارزه با سوء مصرف و قاچاق مواد مخدر، 26 ژوئن 2019 برابر با 5 تیرماه جاری خواستار همکاری با جوانان برای پیشگیری از مصرف مواد مخدر شد تا آنان زندگی‌ سالم‌تری داشته باشند.

فراخوان گوترش برای همکاری با جوانان جهت پیشگیری از مصرف مواد مخدر

سلامت نیوز:دبیرکل سازمان ملل متحد درپیامی به مناسبت روز بین‌المللی مبارزه با سوء مصرف و قاچاق مواد مخدر، 26 ژوئن 2019 برابر با 5 تیرماه جاری خواستار همکاری با جوانان برای پیشگیری از مصرف مواد مخدر شد تا آنان زندگی‌ سالم‌تری داشته باشند.
 
به گزارش سلامت نیوز متن کامل پیام آنتونیو گوترش به شرح زیراست:
مشکل جهانی مواد مخدر یکی از چالش بر‌انگیز‌ترین مسایلی است که با آن روبه رو هستیم.  تاثیرات گسترده‌ای بر سلامتی و رفاه افراد، خانواده‌ها و جوامع، همچنین بر امنیت و توسعه پایدار ملت‌ها دارد.
بنا‌بر‌این، با توجه به ضروری بودن وفا داری به تعهد  بنیادین جهانی در زمینه  پیشگیری و حل چالش‌های مواد مخدر با تمامی پیچیدگی آن، در آرمان های توسعه پایدارآمده: کسی نادیده انگاشته نشود.
اولویت‌های ملی ممکن است متفاوت باشند، اما جامعه بین‌المللی ضمن تلاش برای پیشرفت و کرامت افراد، هدف مشترکی برای حفظ امنیت و رفاه همه آنان دارد.
اینجانب، از موضوع این روز بین‌المللی مبارزه با سوء مصرف و قاچاق مواد مخدریعنی "سلامت همگام با عدالت، عدالت همگام با سلامت "  با تاکید بر اهمیت رویکرد همه‌جانبه‌ شامل سلامتی، حقوق بشر، عدالت کیفری و نهاد‌های عدالت اجتماعی استقبال می کنم.
دو دهه پیش، هنگامی که نخست‌وزیر پرتغال بودم، این واکنش جامع در هدایت سیاست‌گذاری مواد مخدر به وسیله  دولت اینجانب آغاز شد.
اوایل امسال، در کمیسیون مواد مخدر، کشور‌های عضو متعهد شدند "برای حقوق و واکنش‌های سلامت‌محور به مواد مخدر با هم کار کنند تا مردم بتوانند در سلامتی، احترام و آرامش، و امنیت و بهروزی زندگی کنند".
تمامی دولت‌ها را فرا می خوانم به این پیمان پایبند بمانند. این یعنی سرکوب قاچاقچیان مواد مخدر و کسانی که از تیره‌بختی انسان‌ها سود می‌برند، از جمله ازراه  تقویت همکاری‌های بین‌المللی و تبادل اطلاعات  در تمامی زنجیره عرضه  مواد مخدر. همچنین یعنی پیشگیری مبتنی بر حقوق بشر، جنسیت و حساس نسبت به سن و خدمات درمان و باز‌پروری برای مصرف مواد مخدر و اچ آی وی که بدون انگ‌زنی و تبعیض ارائه شده است. همچنین یعنی رویکرد‌های نیروی انتظامی که مردم را در برابر خشونت و استثمار کیفری محافظت نماید.
خانواده‌ها، مدارس، و جوامع  به ویژه در حمایت از جوانانی نقش حساس ایفا می کنند که احتمالا تحت تاثیر نتایج هولناک و دراز‌مدت سوء مصرف مواد مخدر هستند. اجازه دهید برای پیشگیری از مصرف مواد مخدر،  با جوانان و برای جوانان کار کنیم و به آنان کمک نماییم تا زندگی‌ سالم‌تری داشته باشند و انتخاب‌های زندگی را با قدرت و انعطاف رهیابی کنند.
در این روز بین‌المللی، اجازه دهید  پایبندی خود را به ایفای تعهد‌مان نسبت به تضمین سلامتی و عدالت برای همه نشان دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha