یکشنبه ۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹

این حادثه هولناک ظهر جمعه در بخش قطور شهرستان خوی اتفاق افتاد. اعضای 2خانواده سوار بر یک خودروی پیکان به زیر پل قطار رفته بودند.

مرگ دردناک 3نفر در سیل ناگهانی خوی

سلامت نیوز: این حادثه هولناک ظهر جمعه در بخش قطور شهرستان خوی اتفاق افتاد. اعضای 2خانواده سوار بر یک خودروی پیکان به زیر پل قطار رفته بودند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه همشهری ،آنجا یک چشمه آبگرم وجود دارد و برخی خانواده‌ها برای تفریح به آنجا می‌روند. اعضای این دو خانواده نیز بعد از اتراق مشغول تفریح و استراحت شدند. همه‌‌چیز خوب بود و بچه‌ها مشغول بازی بودند که ناگهان باران شروع به باریدن کرد.

به‌نظر نمی‌رسید که بارش باران مشکلی ایجاد کند اما چند لحظه بعد از بالا‌دست سیلی ناگهانی جاری شد. حجم سیلاب آنقدر زیاد بود که اعضای این دو خانواده غافلگیر شدند و پیش از آنکه بتوانند خود را نجات دهند، گرفتار سیلاب شدند.

شدت جریان سیل هر لحظه بیشتر می‌شد؛ به حدی که 3نفر شامل 2زن و یک کودک را با خود برد. سیلاب حتی خودروی پیکان این گردشگران را هم با خود برد.

کاری از هیچ‌کس ساخته نبود و هرکس تلاش می‌کرد جان خودش را نجات دهد. این شرایط برای چند دقیقه ادامه پیدا کرد تا اینکه با قطع‌شدن باران، سیل هم فروکش کرد.

دقایقی از این حادثه می‌گذشت که گروه‌های امداد و نجات راهی محل حادثه شدند. شواهد نشان می‌داد 3نفر ناپدید شده‌اند و به‌احتمال زیاد سیلاب آنها را با خود برده است. به این ترتیب جست‌وجو برای یافتن آنها آغاز شد. این 3نفر شامل 2زن و یک کودک بودند که یکی از زن‌ها باردار بود. ساعتی از شروع عملیات گذشته بود که سرانجام امدادگران توانستند پیکرهای بی‌جان 3مفقودی این حادثه را کشف کنند.


سید‌محمد عابدی، فرماندار خوی در این‌باره به همشهری گفت: «محلی که حادثه در آنجا اتفاق افتاد، دره‌ای است که از روی آن پل راه‌آهن عبور می‌کند. در دره یک چشمه آبگرم قرار دارد که برخی افراد برای تفریح به آنجا می‌روند اما اعضای این خانواده در بستر دره اتراق و حتی خودروی‌شان را در آنجا پارک کرده بودند.» وی ادامه داد:

«با وجود اینکه در منطقه ما زیاد باران نمی‌بارد، اما برای چند دقیقه باران بارید و چون حادثه‌دیدگان در بستر دره بودند، سیلاب ناگهانی ناشی از باران آنها را غافلگیر کرد و قدرت سیلاب به حدی بود که آنها و خودروی‌شان را با خود برد و یک ساعت بعد اجساد با تلاش نیروهای امدادی کشف و به پزشکی قانونی تحویل داده شد.»


فرماندار خوی ادامه داد: «وقوع رگبار و بارش باران در این فصل محتمل است. به همین دلیل از خانواده‌ها درخواست می‌شود که برای در امان ماندن از چنین خطراتی از اتراق‌کردن در بستر رودخانه‌ها و دره‌ها خودداری کنند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha