رئیس کل دادگستری استان فارس با اشاره به تصادف جاده شیراز به خرامه، گفت: در این خصوص، پرونده قضائی در دادسرا تشکیل و دستورات لازم برای بررسی علل وقوع حادثه صادر شده و موضوع با سرعت و جدیت در دست بررسی است.

ورود دستگاه قضایی به حادثه دردناک تصادف جاده خرامه شیراز

سلامت نیوز: رئیس کل دادگستری استان فارس با اشاره به تصادف جاده شیراز به خرامه، گفت: در این خصوص، پرونده قضائی در دادسرا تشکیل و دستورات لازم برای بررسی علل وقوع حادثه صادر شده و موضوع با سرعت و جدیت در دست بررسی است.

به گزارش سلامت نیوز، خبرگزاری ایسنا نوشت: حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی ضمن ابراز تأسف از وقوع حادثه تصادف جاده شیراز به خرامه خاطرنشان کرد: در حوادثی از این دست پس از تشکیل پرونده قضائی دستورات لازم برای بررسی ابعاد حادثه و شناسایی مقصران با حضور کارشناسان مربوطه صادر می‌شود.

او اضافه کرد: در این خصوص (حادثه جاده شیراز به خرامه) پرونده قضائی در دادسرا تشکیل و دستورات لازم برای بررسی علل وقوع حادثه صادر شده و موضوع با سرعت و جدیت در دست بررسی است.

وی تأکید کرد: پس از بررسی مسائل فنی و اخذ نظرات کارشناسی چنانچه تخلف، سهل انگاری یا قصور شخص، اشخاص یا متولیان امر در وقوع این حادثه محرز شود؛ دستگاه قضائی با قاطعیت برخورد قانونی را در دستور کار قرار خواهد داد.

موسوی همچنین خواستار توجه ویژه مسئولین به امر پیشگیری در راستای جلوگیری از وقوع حوادث مشابه شد و تصریح کرد: پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی بخش مهم و لاینفک مدیریتی است که لازم است بیش از گذشته مورد توجه همه مدیران قرار گیرد.

به گزارش سلامت نیوز، ویدئویی از جاده شیراز-خرامه در شبکه های اجتماعی منتشر شده که واکنش وزیر راه و دستگاه قضایی را به دنبال داشته است.در این فیلم پدری می‌گوید فرزندش را در تصادفی که به دلیل دو طرفه شدن ناگهانی جاده رخ داده از دست داده است.

واکنش راهداری :‌علائم و هشدارها کافی است

 لازم به ذکر است خبرگزاری مهر نیز واکنش راهداری به این ویدئوی دردناک را منتشر کرده است.

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در توضیحی پیرامون این فیلم با تسلیت به خانواده متوفی اعلام کرده:
قبل از محل تصادف به صورت سلسله وار با ترکیبی از علایم و سرعت گاه ها و نصب تابلوی هشداری آشکارساز فسفری، هشدار لازم ارائه شده و وضعیت خط کشی راه نیز امتداد راه را بوضوح نشان می دهد.


عدم دقت کافی و نداشتن توجه لازم به جلو برای هر راننده ای در هر موقعیتی از راه ها احتمال تصادف را پدید می آورد و چه بسا هزاران نفر در طی ماه های گذشته از این موقعیت عبور کردند و صرفا این هموطن عزیز در این موقعیت به دلیل سرعت بالا و عدم توجه کافی قادر به کنترل وسیله نقلیه خود نشد.


با این حال تا اعلام نظر رسمی مراجع ذی صلاح انتظامی و قضایی و پایان عملیات عمرانی این مسیر ،‌عوامل راهداری اقدام به نصب تابلوهای بیشتر و حضور فیزیکی در مسیر خواهند کرد.

به گزارش سلامت نیوز، با وجود اعلام نصب علایم و تابلوی هشدار از سوی راهداری، باید پرسید زمانی که در جاده چراغی نصب نشده است و جاده روشنایی نداشته چطور می توان انتظار دقت بالا را در تاریکی شب از سوی رانندگان داشت؟ رانندگی در این جاده حتی در روز خطرناک است و خطرات آن در شب به دلیل نبود هیچگونه روشنایی چندین برابر می شود.این جاده چند کشته دیگر بدهد تا مسوولین به فکر رسیدگی هرچه سریع تر به این جاده خطرناک باشند و تنها به نصب علایم هشدار بسنده نکنند؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha