یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۱
کد خبر: 27435
سلامت نیوز : محل زندگی‌تان اهمیت ندارد. هر جا که باشید به احتمال بسیار زیاد با مواد آلرژی‌زا روبرو می‌شوید. انجمن آسم و آلرژی آمریکا (AAFA) لیست شهرهایی که به علت گرده‌های گیاهان، آلودگی هوا و... ایجاد آلرژی می‌کنند را منتشر کرده است...

1 شهر مدیسون، ایالت ویسکانسین

بزرگ‌ترین شهر ایالت ویسکانسین که بین دو تپه واقع شده بالاترین آمار ورم غشای مخاط بینی را در فصل آلرژی‌های فصلی در ایالات متحده آمریکا به خود اختصاص می‌دهد و بر اساس آمار انجمن آسم و آلرژی آمریکا یکی از بدترین شهرها برای مبتلایان به آلرژی‌های فصلی است.

2 شهر مک آلن، ایالت تکزاس

ساکنان جنوب غربی آمریکا گمان می‌کنند اقلیم شان در مواجه با آلرژی‌های فصلی آنها را کمک می‌کند. اما شهر مک آلن نشان داده که گرده گیاهان و موادی که باعث آلرژی‌های بهاره می‌شوند می‌توانند آزادانه در فضا حرکت کنند و باعث تحریک افراد شوند. هوا و رطوبت بر گرده‌ها تاثیر می‌گذارد و باعث افزایش آنها در آسمان می‌شود.

3 شهر ریچموند، ایالت ویرجینیا

ریچموند مرکز ایالت ویرجینیا امسال توانست به لیست دارایی‌های تاریخی‌اش «شهر آلرژی‌زا» را اضافه کند. این شهر که در نزدیکی رودخانه جیمز و در 100 مایلی خلیج چساپیک واقع شده است مکان مناسبی برای تجمع گرده‌ها و ایجاد آلرژی است.

4 شهر دیتون، ایالت اوهایو

شهروندان دیتون کمی‌ راحت‌تر از دیگر شهر‌ها تنفس می‌کنند چون این شهر توانست به رتبه چهارم شهرهای آلرژی‌زا تنزل پیدا کند. در شهر دیتون که محل تولد اولیور و ویلبرت رایت - مخترعان هواپیما - است، گرده‌های عامل آلرژی صبح‌ها به پرواز درمی‌آیند و بین ساعات 10 صبح تا چهار بعدازظهر به قدری زیاد می‌شوند که باید در خانه ماند.

5 شهر برمینگهام، ایالت آلاباما

بزرگترین شهر ایالت آلاباما بدترین شهر برای مبتلایان به آلرژی‌های فصلی است. برمینگهام که قطب صنعت راه آهن ایالات متحده آمریکا است در دره‌ای واقع شده که سرشار از حیات بوده وحش و تنوع گیاهی منحصر به فردی دارد. به این علت گرده‌های آلرژی‌زا از هر طرف می‌توانند به شهر حمله کرده و مشکلاتی برای کودکان و بزرگسالان ایجاد کنند.

6 شهر چاتانوگا، ایالت تنسی

چاتانوگا، یکی از مهم‌ترین شهر‌های ایالت تنسی که به دلیل مجاورت با کوه‌های زیبا شهرت دارد امسال در فهرست شهرهای آلرژی‌زا قرار گرفته است. در این شهر و شهر‌های دیگر مردم برای جلوگیری از شدت یافتن آلرژی‌های فصلی از صافی‌های ویژه گرده‌ها استفاده می‌کنند تا بتوانند با آنها مقابله کنند.

7 شهر جکسون، ایالت می‌سی‌سی‌پی

این شهر که سال گذشته در رده هشتم قرار داشت امسال یک پله رشد داشته و مقام هفتم فهرست شهرهای آلرژی‌زا را کسب کرده است. در شهر جکسون پارک (ناچز تریس) با هزاران اصله درخت، گیاهان و... قرار دارد که عامل ایجاد آلرژی‌های شدید است.

8 شهر شارلوت، ایالت کاریلونای شمالی

شهر شارلوت به بولوارهای پر درخت و زیبایش معروف است. بسیاری از ساکنین این شهر در شروع فصل آلرژی به تب یونجه مبتلا می‌شوند. گرده‌ها در انتهای فصل زمستان، ابتدای بهار و تابستان در شهر پراکنده می‌شوند.

9 شهر نشویل، ایالت تنسی

نشویل دوباره مقام آلرژی‌زاترین شهر را به خود اختصاص داد. در غرب شهر تنسی کوه‌های زیبا و دلفریبی وجود دارند که پر از گیاهان مختلف هستند که گرده‌های آنها آلرژی‌زا است. ساکنین این شهر سالانه 7 میلیون دلار هزینه درمان آلرژی می‌کنند.
منبع:سلامت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha