سلامت نیوز : پزشکان دریافتند کودکانی که در نزدیکی نیروگاه‌های هسته‌ای انگلیس زندگی می کنند، بیش از سایر کودکان در معرض خطر ابتلا به بیماری سرطان خون نیستند.
 
به گزارش پایگاه اینترنتی بی بی سی نیوز، "کمیته بررسی جنبه های پزشکی تشعشعات اتمی در محیط زیست" (COMARE) که یک نهاد مستقل و متشکل از متخصصان دانشگاهی و پژوهشگران موسسات پژوهشی و پزشکی است، می گوید : چنین خطری، اگر صفر نباشد، بسیار اندک است.
این کمیته ،اطلاعات مربوط به کودکان زیر پنج سال را که در نزدیکی ۱۳ نیروگاه اتمی انگلیس زندگی می کردند در فاصله سال های ۱۹۶۹ تا ۲۰۰۴ بررسی کرده است.
هر سال به طور متوسط ۵۰۰ کودک به سرطان خون مبتلا می شوند که اکثر آنها درمان می شوند.
کمیته COMARE در سال ۱۹۸۵ و به منظور ارایه مشورت به دولت در مورد اثرات تشعشعات اتمی بر سلامت شهروندان تشکیل شده است .اعضای این کمیته ۴۳۰ مورد ابتلا به سرطان خون را بررسی کرده اند که در یک دوره ۳۵ ساله در محدوده ۲۵ کیلومتری تاسیسات هسته ای انگلیس شناسایی شده بودند.
کمیته مذکور به دولت انگلیس توصیه کرده است که به بررسی سایر عوامل احتمالی موثر در ابتلای کودکان به سرطان خون بپردازد.
پیش از این پژوهش دیگری نشان داده بود که موارد ابتلا به سرطان خون در میان خانواده های ثروتمندتر و کم جمعیت تر بیشتر است.
همچنین بر اساس نتیجه بعضی دیگر از مطالعات، گفته می شد که کودکانی که با کودکان دیگر تماس دائمی دارند، کمتر به سرطان خون مبتلا می شوند، احتمالا به این دلیل که ابتلای زودهنگام آنها به بیماری های عفونی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن آنها می شود.
پروفسور "آلکس الیوت" از دانشگاه گلاسکو که ریاست کمیته COMARE را به عهده دارد، می گوید: "به عقیده ما دولت در مورد سرطان خون کودکان بهتر است به بررسی اموری به جز تشعشعات اتمی بپردازد."
کمیته مذکور اکنون قصد دارد به بررسی موارد ابتلای کودکان به سرطان خون در نزدیکی دو تاسیسات هسته ای دیگر بپردازد که شامل مطالعه قبلی نبوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha