معاون مرکز مدیریت پیوند و امور بیماری های وزارت بهداشت، از اصلاح پروتکل درمانی مراکز ترک اعتیاد خبر داد.

توزیع داروهای درمان و ترک اعتیاد نشتی دارد

سلامت نیوز:معاون مرکز مدیریت پیوند و امور بیماری های وزارت بهداشت، از اصلاح پروتکل درمانی مراکز ترک اعتیاد خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، جمشید کرمانچی، در سومین نشست از مجموعه نشست‌های موضوعی نظام سلامت انجمن پزشکان عمومی ایران با عنوان «۱۵ سال با متادون…»، گفت: دیدگاه ما در وزارت بهداشت همان دیدگاه سازمان بهداشت جهانی است.این دیدگاه بر سه رکن به قوت خود باقی می‌ماند. در ابتدا هر درمان و بسته خدمتی که تدوین می‌شود باید در دسترس تمام افراد بویژه افراد نیازمند قرار گیرد. ثانیاً محافظت مالی از بیمار در مراکز ارائه خدمت از اولویت‌های جدی ما خواهد بود و در پایان ارتقا کیفی درمان و به‌روزرسانی خدمات نیاز به توجه ویژه دارد.

معاون مرکز مدیریت پیوند و امور بیماری‌های وزارت بهداشت، افزود: به عنوان مثال در جهت توجه ویژه به ارتقای کیفیت درمان در حال حاضر در وزارت بهداشت برای بیماران ام اس بسته خدمتی ویژه‌ای طراحی کرده‌ایم تا علاوه بر توجه به حوزه درمان این بیماران بر تغذیه و مسائل روانشناختی آنان توجه کنیم. امروزه دیگر نمی‌توان با روش‌های قدیمی مباحث حوزه سلامت را پیش برد و باید پاسخگوی نیازهای جدید جامعه باشیم. مانند گذشته تنها یک گروه خاص درگیر اعتیاد نمی‌شوند. از همین رو باید خدمات خود را در سطح تمام گروه‌های مبتلا به بیماری اعتیاد گسترش دهیم.

کرمانچی با اشاره به پیچیدگی‌های نظام توزیع دارو در کشور ادامه داد: توزیع دارو در کشور اصلاً کار ساده‌ای نیست به خصوص پس از وضع تحریم‌ها بر پیچیدگی این امر افزوده شده است. در راستای نظارت بر توزیع صحیح دارو برخی مشکلات وجود دارد که باید مرتفع شوند. در همین زمینه نظارت بر توزیع دارو با الصاق کدهای یونیک برای هر نوع دارو می‌تواند شروع خوبی باشد. در حال حاضر نشت برخی داروها بویژه داروهای درمان و ترک اعتیاد در کشور وجود دارد که با عملی شدن این طرح و الصاق کد یونیک می‌توان جلوی آن را گرفت و نظارت بیشتری براین زمینه داشت.

وی درباره کیفیت نظارت بر کمپ‌های ترک اعتیاد اظهار کرد: این نظارت‌ها باید قانونمند باشد. در همین زمینه اقدام به تدوین چک لیست‌های جدیدبرای گروه‌های نظارتی خود و همچنین ارتقای آموزش این گروه‌های نظارتی داشته ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha