عضو نظام پرستاری کرج با بیان این که در حال حاضر با توجه به سختی کار پرستاران، هیچ گونه تناسبی بین کار و زندگی شخصی آنان وجود ندارد، اظهار داشت: برای ایجاد توازن بین کار و زندگی شخصی پرستاران نیاز است که برنامه های رفاهی تدارک دید و از اضافه کاری های اجباری آنان کاست.

عدم تناسب بین کار و زندگی پرستاران/ مردم بیشترین آسیب را از فرسودگی پرستاران می بینند

سلامت نیوز: عضو نظام پرستاری کرج با بیان این که در حال حاضر با توجه به سختی کار پرستاران، هیچ گونه تناسبی بین کار و زندگی شخصی آنان وجود ندارد، اظهار داشت: برای ایجاد توازن بین کار و زندگی شخصی پرستاران نیاز است که برنامه های رفاهی تدارک دید و از اضافه کاری های اجباری آنان کاست.

به گزار سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، هادی اورنگ  با بیان این که مسائل و مشکلات جامعه پرستاری بر  زندگی اجتماعی و خانوادگی پرستاران تاثیر گذاراست، گفت:  شیفت های نامتعارف و اضافه کار اجباری و مسائل پیرامون آن باعث ایجاد تنش هایی در زندگی شخصی و خانوادگی پرستاران شده است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به  ساعت های کار طولانی و  نوبت کاری نامناسب، کم بودن تعداد پرستاران مرد باعث به هم ریختگی برنامه های پرستاران و عدم تناسب شغلی و خانوادگی آنان شده است و یکی از خواسته‌های مهم صنفی پرستاران این است که این نقاط ضعف در پرستاری تقویت شود تا تناسبی بین کار و زندگی پرستاران ایجاد گردد.

این کارشناس پرستاری ادامه داد: با ایجاد خدمات رفاهی برای پرستاران در حین فعالیت از جمله وضعیت استراحت، تغذیه مناسب و تسهیلات مطلوب می توان از انواع فشارهای روانی  که بر پرستاران در حین کار وارد می شود، کاست  و از فرسایش بیش از حد آنان جلوگیری به عمل آورد.

وی افزود: گسترش اضطراب و افسردگی در بین پرستاران به زیان مردم ، حوزه بهداشت و درمان و جامعه خواهد بود زیرا این عوامل دقت کار را پایین آورده و می بایست عوارض ناشی نداشتن امنیت شغلی، کم بودن حقوق و مزایای کافی، قرار داشتن در معرض انواع بیماری‌ها و ساعات کار طولانی برای پرستاران وجود دارد را برطرف نمود.

Print

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha