چهارشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳
کد خبر: 275158

همه زن‌ها و مردها دوست دارند برای همسرانشان عزیز باشند و عزیز بمانند. برای این کار لازم است نکاتی بدانید. برای این كه این نكات را بدانید، به یاد آوری و توضیح آنها می‌پردازیم.

با این سیاست های زنانه عزیز همسرتان شوید

سلامت نیوز: همه زن‌ها و مردها دوست دارند برای همسرانشان عزیز باشند و عزیز بمانند. برای این کار لازم است نکاتی بدانید. برای این كه این نكات را بدانید، به یاد آوری و توضیح آنها می‌پردازیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از بهداشت نیوز، همه زن‌ها و مردها دوست دارند برای همسرانشان عزیز باشند و عزیز بمانند. از ابتدای زندگی، حفظ این عزت و افزایش آن می‌تواند به استحكام زندگی كمك كند ، اما بسیاری از زن‌ها و مردها با اشتباهات كوچك و بزرگ، عزت خود را در زندگی زناشویی زیر سوال می‌برند و زندگی را برای خود و همسرشان سخت می‌كنند. رعایت بعضی مسائل و دقت به برخی نكات می‌تواند شما و همسرتان را برای هم عزیز نگه دارد و حتی در طول زندگی عزیزتر كند. برای این كه این نكات را بدانید، به یاد آوری و توضیح آنها می‌پردازیم.

همیشه صادق باشید

صداقت شما هیچ وقت از یاد همسرتان نخواهد رفت و بی‌صداقتی نیز براحتی می‌تواند اعتماد همسرتان را از شما سلب كند و او را به شما بدبین كند و همین باعث از بین رفتن عزت شما شود.

بر اعصاب خود مسلط باشید

از کوره در نروید . موقع عصبانیت ممكن است متوجه رفتار و گفتار خود نباشید و حرفی بزنید كه همسرتان را ناراحت كند و برنجد. شاید عصبانیت تان بعد از مدتی فروكش كند و شما آن را فراموش كنید، ولی همسرتان هیچ وقت حرف‌هایی را كه شما در عصبانیت به او گفته‌اید از یاد نمی‌برد.  افرادی كه زود عصبانی می‌شوند، برای اطرافیانشان خسته‌كننده‌اند چون در پی هر گفتار و رفتاری باید منتظر عصبانیت شما باشند و این واقعا زجر آور است كه كسی دائما از دست همه عصبانی باشد و با هر چیز كوچكی از كوره در رود.

نقاط مثبت را هم ببینید و بدبین نباشید

وقتی همیشه به ایرادهایی كه همسرتان دارد فكر كنید، روز به روز بیشتر از او دور می‌شوید، اما اگر همیشه به نقاط مثبت او بیندیشید آن‌وقت هر روز بیشتر از دیروز برایتان عزیز می‌شود.

در رفتارتان با دیگران دقت كنید

به بزرگترها احترام بگذارید و با دوستانتان زیاده‌روی نكنید و در روابطتان حساسیت‌های همسرتان را در نظر داشته باشید و او را با یك رفتار نابه‌جا در جمع نرنجانید.

نشاط خود را حفظ كنید و همیشه خسته و افسرده نباشید

بعضی افراد همین كه به همسر خود می‌رسند فكر می‌كنند باید ناله كنند و خسته باشند. شور و نشاط باعث می‌شود كه همسرتان در كنار شما احساس شادی كند، اگر روزی در كنارش نباشید، جایتان خالی می‌باشد. اما اگر دائم ابراز افسردگی كنید، هر كسی در كنار شما احساس دلمردگی می‌كند.

هیچ‌گاه برای كارها و گذشت‌هایی كه در زندگی كرده‌اید، سر همدیگر منت نگذارید

هر كاری كرده‌اید برای زندگی خودتان بوده و خودتان خواسته‌اید، پس بامنت آن را بی‌ارزش نكنید.

به همدیگر احترام بگذارید

خیلی اوقات از بین رفتن عزت همسران در دید همدیگر به خاطر از بین رفتن حریم‌ها بین آنهاست. سعی كنید همیشه ادب و احترام را در قبال هم رعایت كنید تا قبح توهین و بی‌احترامی بین شما از بین نرود و همیشه همدیگر را محترم بشمارید. این مورد شامل خانواده همسرتان هم می‌شود.

با هم به سفر بروید

از هیجان زندگی غافل نشوید و روزهای شادی را با هم بگذرانید.
 
زن‌ها بخوانند

هر زنی كه می‌خواهد برای همسرش عزیز بماند، باید به برخی نكات اهمیت بدهد مثل این‌كه، به ظاهر خود اهمیت بدهد و همیشه لباس مناسب بپوشد. تشخیص ظاهر مناسب برای هر مكان كار سختی نیست و شما می‌توانید با توجه به حساسیت‌ها و نظرات همسرتان در این مورد، آنها را پیدا كنید.

خوب آشپزی كنید

شاید بعضی از زن‌ها آشپزی را دوست نداشته باشند و آن را وظیفه خود ندانند، اما تقریبا بیشتر مردها از همسر خود انتظار دارند یك غذای خوب برای آنها تهیه كند.
 

خانه را مرتب و آرام نگه دارید

این به معنی كار كردن همیشگی شما در خانه نیست، بلكه صحبت از جو خانه است كه ظاهر مرتب نیز به آرامش آن كمك می‌كند. خانه مرتب و آرام خانه‌ای است كه یك مدیر خوب آن را اداره می‌كند. مثلا حواستان باشد كه مایحتاج خانه تكمیل باشد، جو خانه را از تشنج به دور نگه دارید و فضای خانه را آرامش‌بخش بچینید.

به حرف همسر خود گوش دهید

كمتر با او سرسختانه مخالفت كنید. دقت كنید كه منظور ما، فراموش كردن دیدگاه‌ها و نظرات خودتان نیست بلكه ابراز آنها به نحوی است كه همسر شما فكر نكند شما حرف او را زیر پا گذاشته‌اید، مخالفت‌های یكباره، اكثر مردها را عصبانی می‌كند، در حالی كه وقتی به حرف آنها گوش می‌دهید لذت می‌برند. در این مورد زیاده روی هم نكنید.

منطقی و معقول مطیع همسر خود باشید

اگر در كارهای خانه از شوهرتان كمك می‌خواهید، كارهایی را كه دوست دارد به او بدهید و تقسیم كار كنید. دستور ندهید و ایراد نگیرید. او را به كمك كردن تشویق كنید نه این كه با رفتارتان او را از كمك كردن در خانه زده كنید.
 
مردها بخوانند

اگر می‌خواهید همیشه برای همسر خود عزیز بمانید این نكات را فراموش نكنید :
زن‌ها سرشار از احساساتند و اگر مردی بتواند قلب همسرش را همیشه راضی نگه دارد می‌تواند همیشه برای او عزیز بماند و راضی شدن قلب با اهمیت دادن به احساسات زن اتفاق می‌افتد. استفاده از كلام محبت‌آمیز و هر چیزی كه نشان دهد شما به او علاقه‌مندید، محبت واقعی و پرهیز از افراط و تفریط، می‌تواند نتیجه خوبی به همراه داشته باشد.


از او به خاطر كارهایی كه می‌كند قدردانی كنید

چون حتی اگر همسرتان فقط خانه‌دار باشد، كار مهم و سختی انجام می‌دهد آن هم بدون تعطیلی و وقفه. تنها با قدردانی شماست كه خستگی از تنش در می‌آید.
 
از نظر مالی به او اهمیت بدهید

همیشه مبلغی را برای خود او در نظر بگیرید. حتی اگر خودش درآمد دارد، وظیفه شما حكم می‌كند او را تامین كنید. یادتان باشد كه خرج خانه برای خانه است نه همسرتان، پس او را هم مهم بدانید و از نظر مالی به او اهمیت بدهید.

گاهی به او نیز مرخصی دهید و كارهای خانه را خودتان انجام دهید

این كار 2 حسن دارد؛ اول این‌كه همسرتان استراحت می‌كند و دوم این‌كه شما می‌فهمید همسرتان روزانه چه كارهایی در خانه انجام می‌دهد و قدر یكدیگر را بیشتر می‌دانید.

هرگز داد نكشید و تحقیر نكنید

مهربانی و نرم سخن گفتن آنچنان در دل زنان نفوذ می‌كند كه تاثیرش هزاران برابر فریاد كشیدن است و برعكس، داد و فریاد و تحقیركردن، آنچنان شما را از چشم همسرتان می‌اندازد كه اگر بدانید دیگر داد نمی‌كشید.

اگر همسرتان همه این نكات را رعایت كند، در چشم شما عزیزتر نخواهد شد؟ پس مطمئن باشید او هم مثل شما فكر می‌كند و دوست دارد شما نیز این موارد را رعایت كنید. زندگی باعزت و احترام همیشه پایدار و مقاوم خواهد ماند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha