سلامت نیوز : سندیكای تولیدكنندگان مكمل‌های رژیمی غذایی ایران، به قانون مقررات صادرات و واردات بازرگانی و همچنین تقلیل تعرفه‌های واردات برای این مكمل‌ها، اعتراض كرد.

به گزارش فارس، عباس كبریایی زاده، رئیس سندیكای تولیدكنندگان مكمل‌های رژیمی غذایی ایران در نامه‌ای به وزرای بازرگانی و صنایع، به تصمیماتی كه در كمیسیون موضوع تبصره یك ماده یك آئین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات بازرگانی اتخاذ شده و باعث اعمال تعرفه‌های تجمیعی برای مواد اولیه مورد مصرف در صنایع داخلی شده است، اشاره كرد.

وی افزوده است: با اعمال این تعرفه‌ها، تولیدكنندگان داخلی به رغم عدم وجود تولید كننده داخلی برای مواد اولیه مورد مصرف، مجبور به پرداخت انواع تعرفه‌ها شده و در نتیجه قیمت تمام شده شركت های داخلی كه مواد اولیه خود را از منابع معتبر مورد تایید وزارت بهداشت تهیه می‌كنند، افزایش چشمگیری یافته است .

رئیس سندیكای تولیدكنندگان مكمل‌های رژیمی غذایی ایران با یادآوری این موضوع كه در آخرین جلسه كمیسیون فوق الذكر نیز به رغم اصرار وزارت بهداشت و گمرك بر اعمال تعرفه‌های مشابه داروهای وارداتی بر مكمل‌های رژیمی غذایی، متاسفانه دو وزارت صنایع و بازرگانی، رای به تقلیل تعرفه‌های واردات مكمل های رژیمی غذایی از 25 درصد به 4 درصد دادند، تصریح كرده است كه با این اقدام عملاً عرصه بر تولیدكنندگان تنگ تر شده است .

این سندیكا در نامه خود همچنین به صراحت بیان كرده است، وزارت صنایع كه باید مدافع تولیدكنندگان باشد به رغم هشدارهای وزارت بهداشت، با رای مشكوك و بی انصافانه به تسهیل واردات این فرآورده‌ها كه یقیناً در جهت سلامت مردم نیست، كمك كرده است .

رئیس این سندیكا با توجه به توضیحات داده شده، از وزرای بازرگانی و صنایع خواست تا نسبت به اعمال تعرفه‌های مشابه دارو بر مكمل‌های رژیمی كه با توجه به تبصره 3 ماده 3 قانون مربوط به مقررات امور پزشكی و دارویی حكم دارو دارند، اقدام شود.

با توجه به اینكه وزیر اطلاعات، رئیس سازمان بازرسی كل كشور، بازرسی ویژه دفتر مقام معظم رهبری و بازرسی ویژه ریاست جمهوری از دیگر گیرندگان این نامه هستند، رئیس سندیكا بر فراهم كردن زمینه نظارت‌های تخصصی بر واردات این فرآورده‌ها و تامین واردات از منابع مورد تایید نیز تاكید كرده است.

وی همچنین درخواست كرده است كه چون رای وزارت صنایع تعیین كننده بوده و به رغم مسئولیت قانونی حمایت از تولید داخل در جهت تامین نظر واردكنندگان عمل كرده، رسیدگی نظارتی لازم انجام بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha