سلامت نیوز : برای نخستین بار در جهان قرنیه مصنوعی لایه ای (LAC) برای بیمارانی که دچار کدورت های شدید قرنیه دو طرفه هستند و سلول های بنیادی چشم آنها نیز از بین رفته است ،طراحی شد و به تولید رسید.
 
به گزارش ایرنا دکتر محمود جباروند بهروز طراح این قرنیه روز سه شنبه در آستانه برگزاری سمینار سالیانه فارابی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این قرنیه همچنین برای آن دسته از بیمارانی که عمل جراحی پیوند قرنیه انسانی در آنها با ریسک ( خطر پذیری ) بالا همراه است و برای حفظ این پیوند مجبور هستند برای سال های طولانی از داروهای مهار کننده سیستم ایمنی استفاده کنند ، مناسب است.
وی یادآور شد : چشمی که پیوند قرنیه برای آن انجام شده ممکن است قرنیه پیوندی را بعد از مدتی در اصطلاح " پس بزند "، بنابراین با جای گذاری قرنیه مصنوعی لایه ای، شانس پس زدن قرنیه توسط چشم وجود نداردوبه مصرف داروهای مهار کننده سیستم ایمنی نیز نیازی نیست .
این فوق تخصص قرینه افزود: داروهای مهار کننده سیستم ایمنی دارای عوارض جانبی در کبد ، کلیه و خون هستند .
دکتر جباروند گفت : در حال حاضر قرنیه مصنوعی لایه ای توسط شرکت بین المللی نسوج و بافت زنده وبا نظارت و همکاری قطب چشم پزشکی کشور در دانشگاه علوم پزشکی تهران تولید شده است.
به گزارش ایرنا ساخت لنز کاشتنی داخل قرنیه چشم برای اصلاح مبتلایان به قوز قرینه از جمله دیگر دستاوردهای این استاد چشم پزشکی بیمارستان فارابی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha